تحکیم روابط ایران و عراق، نقطه قوت جهان اسلام

پنج شنبه 22 شهریور 1403 - 14:30:0
تحکیم روابط ایران و عراق، نقطه قوت جهان اسلام

جمهوری اسلامی ایران بر این باور است که تقویت روابط با عراق، به مثابه نقطه قوتی برای امت اسلام است، و باید برنامه‌های مشترک امنیتی بین این دو کشور شکل گیرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، جمهوری اسلامی ایران بر این باور است که تقویت روابط با عراق، به مثابه نقطه قوتی برای امت اسلام است، در اولین سفر رئیس جمهور ایران به عراق، تدوین برنامه راهبردی جامع بلندمدت میان ایران و عراق با هدف مقابله با تحریم ها در دستور کار قرار گرفت.

مسعود پزشکیان در سفر به عراق، در نشستی با بازرگانان و فعالان اقتصادی در این کشور، یکی از اهداف اصلی سفر خود به عراق را تسهیل مسیر فعالیت بازرگانان و تولیدکنندگان ایرانی برشمرد و تصریح کرد: در دیدارها و رایزنی‌های صورت گرفته با مقامات ارشد عراق، توافق کردیم که یک کارگروه تخصصی برای تدوین برنامه جامع راهبردی بلندمدت میان دو کشور تشکیل شود.

هدف جمهوری اسلامی ایران، تقویت روابط با عراق است؛ و این برای جهان اسلام نقطه قوتی به شمار می رود. این راوبط  دارای بعد استراتژیک نیز می باشد، وبه پیوستگی و همگرایی بیشتر میان کشورهای اسلامی به ویژه کشورهای همسایه منجر می شود.

مواضع مشترک دو کشور در دفاع از مردم مظلوم فلسطین و مقابله با جنگ نسل کشی صهیونیست ها علیه فلسطینیان، بر این است که جامعه بین المللی در قبال تجاوزها به مسؤولیت خود عمل کند.

دشمن صهیونیستی و آمریکا که ناتوانی آن برای حمایت از اسرائیل ثابت شد، اولین عامل تهدید کننده ثبات در منطقه است.


ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید.

برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید.


پنج شنبه 22 شهریور 1403 - 11:38:35