دلیل اصرار نتنیاهو بر ماندن در فیلادلفیا چیست؟

جمعه 16 شهریور 1403 - 17:30:0
دلیل اصرار نتنیاهو بر ماندن در فیلادلفیا چیست؟

اثیر الشرع کارشناس و تحلیلگر مسائل سیاسی از عراق در برنامه «قضیه ساخنه» از شبکه الکوثر با اشاره هدف اشغالگران از کنترل محور فیلادلفیا اظهار کرد: نتانیاهو اصرار دارد کنترل محور فیلادلفیا را به دلیل اهمیت و موقعیتی که این منطقه دارد؛ هرطور شده در دست بگیرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، اثیر الشرع کارشناس و تحلیلگر مسائل سیاسی از عراق در برنامه «قضیه ساخنه» از شبکه الکوثر گفت: محور فیلادلفیا برای اسرائیل حائز اهمیت است و هدف اشغالگران از کنترل آن، این است که اوضاع را به طور کامل در دست بگیرند.

وی گفت: محور فیلادلفیا یک منطقه حائل محسوب می شود و به عنوان منطقه امنیتی نزدیک به مصر است؛ لذا تسلط کامل بر این محور و اشغال آن، به معنای در دست گرفتن نبض غزه و همه مناطق حیاتی است که می تواند روزنه امیدی برای فلسطینیان باشد. دلیل اصرار نتنیاهو نیز برای این است که اولا در مقابل سازمان های بین المللی سرسختانه و از روی لجاجت بایستد و تن به آتش بس ندهد و از طرفی دیگر عرصه را بر فلسطینیان از طریق توقف کمک های بشردوستانه به این منطقه، تنگ کند.

این تحلیلگر سیاسی افزود: این محور یک منطقه استراتژیک محسوب می شود و کنترل آن برای رژیم صهیونیستی به معنای تسلط بر تمام سرزمین های فلسطین است و ادامه اوضاع جنگ است. 


ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید.

برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید.


جمعه 16 شهریور 1403 - 17:29:29