دلایل افزایش تنش ها در کرانه باختری چیست؟

پنج شنبه 8 شهریور 1403 - 19:30:0
دلایل افزایش تنش ها در کرانه باختری چیست؟

عماد خشمان، تحلیلگر مسائل سیاسی و نویسنده از بیروت در برنامه «قضیه ساخنه» از شبکه الکوثر با اشاره به تشدید خشونت رژیم صهیونیستی در کرانه باختری، تأکید کرد با وجود کشتار دسته جمعی فلسطینیان در غزه و به راه انداختن حمام خون در آن، اسرائیل، موجودیت جعلی خود را در خطر می بیند و تاکنون هم نتوانسته است به اهداف جنگی خود دست یابد.

عماد خشمان، تحلیلگر مسائل سیاسی و نویسنده از بیروت در برنامه «قضیه ساخنه» از شبکه الکوثر گفت:  کرانه باختریپا به پای نوار غزهاز آغاز عملیات «طوفان الاقصی» شاهد نبردی واقعی در برابر وحشی گری صهیونیست ها است. تاکنون بیش از 10 هزار نفر از مردم کرانه باختری بازداشت شده و در کنار آن هزاران تن به شهادت رسیده اند. رژیم صهیونیستی منازل مسکونی، مناطق غیرنظامی و زیرساخت ها را مورد هدف قرار داده و ویران ساخته است.

وی افزود: دشمن اسرائیلی تاکنون نتوانسته است به اهداف جنگی خود در نوار غزه که شامل نابودی جنبش حماس، از بین بردن مقاومت، آزادسازی اسرا و سایر اهداف بود، دست یابد، تنها دستاورد کابینه جنگ نتنیاهو، کشتار غیرنظامیان در نوار غزه بوده است.

این کارشناس مسائل سیاسی افزود: آنچه در کرانه باختری رخ می دهد این است که رژیم صهیونیستی کشتار و جنایات بیشتری را علیه مردم کرانه باختری مرتکب می شود. این وحشی گری ها حاکی از آن است که رژیم صهیونیستی موجودیت جعلی خود را در خطر دیده و برای نجات آن دست و پا می زند. اسرائیل برای حفظ بقای خود، همه شهرک نشینان را در کرانه باختری رود اردن مجهز به سلاح کرده است.


 


پنج شنبه 8 شهریور 1403 - 18:43:52