آیا از نتانیاهو حماقت دیگری سر خواهد زد؟

شنبه 6 مرداد 1403 - 20:0:0
آیا از نتانیاهو حماقت دیگری سر خواهد زد؟

دکتر مهند الضاهر، جامعه شناس و کارشناس سیاسی در برنامه «قضیه ساخنه» از شبکه الکوثر با اشاره به اهمیت و پیامدهای سفر بشار اسد، رئیس جمهور سوریه به روسیه و دیدار با همتای روس خود گفت: احتمال اقدام نظامی قریب الوقوع توسط ناتو علیه روسیه وجود دارد و از طرف دیگر با توجه به سخنرانی نتنیاهو در کنگره می توان انتظار داشت دامنه جنگ علیه محور مقاومت را افزایش دهد.

دکتر مهند الضاهر، جامعه شناس و کارشناس سیاسی در برنامه «قضیه ساخنه» از شبکه الکوثر در پاسخ به سوال مجری برنامه مبنی بر احساس رئیس جمهور روسیه از قریب الوقوع بودن جنگ در منطقه گفت: ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه ممکن است به جنگ -دیگری- در منطقه اعتقادی نداشته باشد، اما بر این باور است که "هرج و مرج" در منطقه با خرابکاری های آمریکا افزایش یابد. زیرا  اخیراً رسانه ها فاش کردند که ناتو 500000 جنگنده را در حالت آماده باش حداکثری قرار داده است، که از آن این تعبیر بر می آید اقدام نظامی قریب الوقوع ناتو علیه روسیه وجود دارد.

وی افزود: از سوی دیگر دیدار رئیس جمهور اسد یک روز پس از سخنرانی افتضاح «نتانیاهو» در کنگره آمریکا بود. نتنیاهو از سوی صهیونیست های حاضر مورد تشویق قرار گرفت؛ شاید این را بتوان چراغ سبز دیگری برای افزایش جنگ در منطقه به طور عام و علیه محور مقاومت به طور خاص قلمداد کرد.  نشان دهد شاید نتانیاهو در مقطعی دیگر باز هم مرتکب حماقت شده و دامنه جنگ را علیه حزب الله و محور مقاومت گسترش دهد.

این کارشناس در ادامه گفت: من معتقدم که سخنرانی نتانیاهو بی دلیل نبود و ممکن است دایره جنگ از غزه گسترش یابد و ممکن است اقدام نظامی ناتو علیه روسیه صورت گیرد و این چیزی است که باعث می شود دو طرف روس و سوری ، با گسترش روابط، کنترل ان را در منطقه در دست گیرند. 

آقای مهند افزود: آمریکا از ضعف قدرت رنج نمی برد، بلکه از ضعف نفوذ رنج می برد و این همان اتفاقی است که ایران با عربستان سعودی به توافق رسید و همچنین توافقی که بین جناح های مختلف فلسطینی رخ داد.

رئیس جمهور سوریه تاکید کرد: اگر بخواهیم آمریکایی ها را راضی نگه داریم، با منطقه ای پر جنگ و متشنج روبرو خواهیم بود، لذا دیدار روسای جمهور روسیه و سوریه در این دیدار از اهمیت بالایی برخوردار است. خواه اهمیت ارتقاء روابط تجاری و اقتصادی و خواه روابط سیاسی. تا در صورت بروز هرگونه اقدام نظامی، چه بر علیه روسیه و چه علیه محور مقاومت، عملیات مشترک پاسخگو شود.


ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید.

برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید.


شنبه 6 مرداد 1403 - 17:37:33