چرا امام حسین علیه السلام الگوی امت اسلامی است؟

پنج شنبه 28 تیر 1403 - 18:0:0
چرا امام حسین علیه السلام الگوی امت اسلامی است؟

 استاد مهند السهلانی، پژوهشگر امور دینی در برنامه «مفاهیم کربلائیه» از شبکه الکوثر با اشاره به خصوصیات مکتب حسینی اظهار کرد: امروز امام حسین علیه السلام به عنوان مکتب انسانی و الگویی برای کل امت اسلامی است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،: استاد مهند السهلانی محقق اسلامی و پژوهشگر امور دینی در برنامه «مفاهیم کربلائیه» از شبکه الکوثر، گفت: امام حسین علیه السلام فقط یک شخص نیست، بلکه یک روش است و جاودانه است، و تکمیل کننده سیره خاتم پیامبر حضرت محمد صلی الله علیه و آله و سلم است.

وی افزود: این عبارات و سخنان و خطبه هایی که امام حسین علیه السلام در آن حقایق و روشنگری بسیاری در آن زمانه ظلم و جورو فساد بیان کرد،نه در آن زمانه که در عصر حاضر نیز کاربرد دارد. ندای «هل من ناصر ینصرنی» هنوز در گوش تاریخ به همه نسل ها می رسد.

استاد مهند السهلانی ادامه داد: همه دوستداران مکتب اهل بیت علیهم السلام به ویژه حسین دوستانی که مرتب به زیارت امام حسین می روند و زیارت عاشورا و زیارت اربعین را از دست نمی دهند، نشانگر این است عاشورا و زیارت امام حسین علیه السلام و اربعین و مکتب حسینی برای همه نسل ها در امت اسلام است.


ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید.

برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید.


پنج شنبه 28 تیر 1403 - 15:25:13