چرا شرکت در مرحله دوم انتخابات حائز اهمیت است؟

جمعه 15 تیر 1403 - 10:0:0
چرا شرکت در مرحله دوم انتخابات حائز اهمیت است؟

رهبرمعظم انقلاب اسلامی با بیان اهمیت مشارکت مردم در مرحله دوم انتخابات ریاست جمهوری ایران، تاکیدکردند که هر قدر این مشارکت بیشتر باشد، نظام برای تحقق اهدافش در داخل و پیگیری اهداف در مجموعه امتداد راهبردی کشور، از توانایی بیشتری برخوردار خواهد شد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، مرحله دوم چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران امروز(جمعه) برگزار می شود. «مسعود پزشکیان» و «سعید جلیلی» جمعه گذشته به عنوان نفرات اول و دوم به دور دوم انتخابات ریاست جمهوری ایران راه یافتند.

این انتخابات به دلیل شهادت سید ابراهیم رییسی، رییس جمهور و جمعی از همراهان در حادثه سقوط بالگرد در شمال غرب ایران، تقریبا یکسال زودتر از موعد مقرر، برگزار می شود. 

حضرت «آیت‌الله خامنه‌ای» رهبر معظم انقلاب اسلامی روز چهارشنبه در آستانه برگزاری دور دوم انتخابات ریاست جمهوری درباره اهمیت این مرحله انتخابات تأکید کردند که این انتخابات بسیار مهم است و هر کس به اسلام، جمهوری اسلامی، پیشرفت کشور، بهبود اوضاع و پر کردن خلاء‌ها علاقمند است، روز جمعه می تواند این علاقه را با مشارکت در انتخابات، نشان دهد.

ایشان در بخش دیگری از اظهاراتشان، با اشاره به اینکه فرایند انتخابات هنوز تمام نشده، مشارکت مردم را پشتوانه و عامل سربلندی نظام خواندند و ابراز امیدواری کردند، خداوند توفیق بهترین انتخاب را به مردم عنایت فرماید تا فرد منتخب بتواند اهداف نظام و ملت را محقق سازد.

چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران روز آینده در حالی برگزار می شود که شرایط داخلی، منطقه ای و بین المللی، اهمیت و حساسیت آن را دو چندان کرده است.

به تعبیر رهبر انقلاب اسلامی، انتخابات در بُعد داخلی، تحکیم استقلال و در بُعد منطقه ای و جهانی نیز مایه آبرو و اعتبار کشور و نظام است. به همین دلیل مقام معظم رهبری در یکماه گذشته در اظهارات متعدد بارها بر اهمیت بالای این دوره از انتخابات و حضور گسترده اقشار مختلف مردم در انتخابات تاکید کرده اند.

بدیهی است، حضور فعال و مشارکت بیشتر مردم در در دور دوم انتخابات ضمن مستحکم تر کردن پایه‌های نظام، اعتماد عمومی را افزایش می دهد. بر همین اساس، مقامات جمهوری اسلامی ایران به ویژه رهبر معظم انقلاب اسلامی همواره بر مشارکت گسترده مردمی در انتخابات به عنوان یک تکلیف و همچین یک حق تاکید کرده اند.

این تاکید به این جهت است که جمهوریت در نظام اسلامی با مشارکت مردم محقق می‌شود و اگر مشارکت در انتخابات پایین باشد، دشمن مجال زورگویی پیدا می‌کند همچنانکه مقام معظم رهبری اعتقاد دارند که هر قدر این مشارکت بیشتر باشد، نظام برای تحقق اهداف خود در داخل و پیگیری اهداف در مجموعه امتداد راهبردی کشور، از توانایی بیشتری برخوردار خواهد شد.

در همین راستا همراهی مردم با نظام جمهوری اسلامی علاوه بر اینکه اقتدار ملی را به همراه خواهد داشت، پشتوانه‌ای قدرتمند برای ایجاد دولتی قوی است تا بهتر بتواند فعالیت های خود را به ویژه در عرصه اقتصادی و سیاسی پیش ببرد.

در واقع مشارکت همه اقشار مردم و گروه‌های مختلف سیاسی در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری نه تنها نشانگر شکوفایی دموکراسی و تداوم جمهوریت نظام جمهوری اسلامی خواهد بود بلکه نشان می‌دهد که مردم با وجود برخی نارضایتی ها از وضعیت موجود اقتصادی، برای اعتلای سیاسی، اقتصادی و امنیت ایران، همچنان پای صندوق‌های رای حضور می‌یابند تا نماینده اصلح خود را برای پیشبرد اهداف متعالی ایران اسلامی انتخاب کنند.

شرایط کنونی ایران و تلاش هایی که دشمنان برای ایجاد شکاف بین مردم و نظام انجام می دهند، ایجاب می کند با درک اهمیت انتخابات، زمینه مشارکت هرچه بیشتر مردم در آن فراهم شود تا علاوه بر ناکام گذاشتن توطئه های دشمنان، بار دیگر اراده ملت در پاسداری از ارزش ها و دستاوردهای انقلاب اسلامی به نمایش درآید.


ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید.

برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید.


جمعه 15 تیر 1403 - 7:53:20

دسته بندی :