اسماعیل هنیئه: ابهت «فرزند لوس» غرب شکسته شده است/ توافق در سایه دستیابی به همه شروط «حماس»

جمعه 24 فروردین 1403 - 17:0:0
اسماعیل هنیئه: ابهت «فرزند لوس» غرب شکسته شده است/ توافق در سایه دستیابی به همه شروط «حماس»

رییس دفتر سیاسی حماس تاکید کرد حماس بدون دستیابی به شروط خود، به هیچ معامله ای تن نخواهد داد. ابهت «اسرائیل» فرزند لوس غرب، شکسته شده است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، «اسماعیل هنیه»، رئیس دفتر سیاسی حماس در گفت و گویی با المیادین تاکید کرد که کشتارها و جنایات اشغالگران در غزه نشان دهنده شکست استراتژیک آنهاست، زیرا اشغالگران به اهداف خود نرسیدند.

هنیه در ادامه گفت: اشغالگران اسرائیل توانایی آن را نخواهند داشت که حماس را از بین ببرند و یا نابود کنند، آن‌ها نمی‌توانند اسیران را بازگردانند و اسیران اسرائیلی هم جز با یک معامله شرافتمندانه باز نخواهند گشت.

اسماعیل هنیه تاکید کرد: من به همه ملت فلسطین و امت اسلامی می گویم نسل کشی جاری در غزه مستلزم موضعی متفاوت‌تر از شش ماه گذشته است. «اسرائیل» فرزند لوس غرب، دیگر آن چیزی نیست که بود و چهره و ابهتش شکسته شده است. آنچه در راهروهای دیپلماسی می‌گذرد حکایت از انزوای بی سابقه «اسرائیل» دارد.

با کشتن فرزندان، کودکان و نوه‌هایم چیزی تغییر نخواهد کرد

به گفته هنیه، برخلاف تصور رسانه‌های اشغالگر که می‌گفتند کشتن فرزندان، کودکان و نوه‌هایم، فشار بر حماس برای تغییر موضع خود در مذاکرات را باعث خواهد شد، اما این اتفاق نخواهد افتاد.

هنیه تاکید کرد: ما همچنان بر پایبندی خود به ضرورت اعلام آتش بس دائمی و مشخص در غزه تاکید می‌کنیم. همچنین ما بر پایبندی خود به شرط عقب نشینی کامل اشغالگران و بازگشت آوارگان به غزه بدون محدودیت، شرایط و موانع تاکید می‌کنیم. علاوه بر این، ما بر پایبندی خود به همه شرایط و مسائل امدادی و بازسازی تاکید می‌کنیم و سپس به معامله زندانیان می رسیم.

عضو ارشد حماس در پایان سخنان خود بر این موضوع تاکید کرد که حماس بدون انجام شرایط مورد نظر به هیچ معامله‌ای تن نخواهد داد.

از سوی دیگر، رسانه‌های اسرائیلی به گمانه زنی درباره تأثیر شهادت اعضای خانواده «اسماعیل هنیه»، از رهبران ارشد حماس بر تحولات غزه پرداخته‌اند.


ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید.

برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید.


جمعه 24 فروردین 1403 - 17:52:44