بیانیه جمهوری اسلامی ایران در دیوان لاهه/ محرومیت مردم فلسطین از حق ذاتی تعیین سرنوشت خود

پنج شنبه 3 اسفند 1402 - 17:0:0
بیانیه جمهوری اسلامی ایران در دیوان لاهه/ محرومیت مردم فلسطین از حق ذاتی تعیین سرنوشت خود

نماینده جمهوری اسلامی ایران بیانیه شفاهی جمهوری اسلامی ایران را در جلسه دیوان بین‌المللی دادگستری در حمایت از فلسطینیان قرائت کرد. در این بیانیه ایران از دیوان لاهه درخواست کرده به اشغال طولانی فلسطین پایان و جان زنان و کودکان غزه نجات دهند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، معاون امور حقوقی و بین‌المللی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران،در جلسه دیوان بین‌المللی دادگستری گفت: رژیم اشغالگر اسرائیل حق تعیین سرنوشت فلسطینیان را به طرق مختلف از جمله اشغال طولانی مدت، تغییر ترکیب جمعیتی فلسطین، تغییر شان و جایگاه شهر مقدس قدس، اقدامات تبعیض آمیز و نادیده گرفتن حق حاکمیت دائمی مردم فلسطین بر منابع طبیعی خود نقض می‌کند و به نقض آن ادامه می‌دهد.

رضا نجفی، معاون امور حقوقی و بین‌المللی وزیر امور خارجه به عنوان نماینده جمهوری اسلامی ایران بیانیه شفاهی جمهوری اسلامی ایران را در جلسه دیوان بین‌المللی دادگستری برای رسیدگی شفاهی به درخواست نظریه مشورتی مجمع عمومی سازمان ملل متحد راجع به پیامدهای حقوقی ناشی از سیاست‌ها و عملکرد اسرائیل در سرزمین‌های اشغالی فلسطین، قرائت کرد.

نماینده جمهوری اسلامی ایران در ابتدای سخنرانی خود ضمن اشاره بر موضع اصولی دیرینه جمهوری اسلامی ایران در حمایت از تحقق کامل حق ذاتی مردم فلسطین در تعیین سرنوشت شان و عدم به رسمیت شناختن اسرائیل، تصویری از شدت وضعیت فاجعه بار غزه به استناد به گزارش‌های سازمان‌های بین‌المللی به ویژه سازمان ملل متحد و سازمان بهداشت جهانی ارائه و ابراز امیدواری کرد که دیوان با نظر عادلانه خود زمینه را برای نجات جان هزاران زن و کودک بی گناه فراهم کند و به توقف اشغال طولانی مدت غیرقانونی سرزمین فلسطین جهت تحقق مطالبات مشروع مردمی فلسطینیان که ده‌ها سال از حق ذاتی تعیین سرنوشت خود محروم شده‌اند، یاری رساند.


ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید.

برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید.


پنج شنبه 3 اسفند 1402 - 16:51:23

عکسهای بیشتر :