گزارش برنامه مع المراسلین شبکه الکوثر :

چهلمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن در تهران

دو شنبه 30 بهمن 1402 - 10:55:46

چهلمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم، با حضور ۹۹ قاری از ۴۴ کشور جهان به میزبانی سازمان اوقاف و امور خیریه در سالن اجلاس سران تهران در حال برگزاری است

ویژه - الکوثر: گزارش برنامه «مع المراسلین» شبکه الکوثر حاکیست ، شعار این دوره از مسابقات «یک کتاب، یک امت، کتاب مقاومت» است و دراین دوره ،  ضمن بزرگداشت شهدای حوزه مقاومت به خصوص شهدای غزه، نمایندگانی از کشور فلسطین و غزه هم در مسابقات حضور دارند.
در این دور از مسابقات قاریانی از کشورهای مالزی، مصر، الجزایر، عربستان، ترکیه، اندونزی، لبنان، هند، هلند، آلمان، آمریکا، تونس، روسیه، ساحل عاج، سریلانکا، سنگاپور، سنگال، سوریه، عراق، کانادا، فلسطین، فیلیپین، پاکستان، انگلیس، نیوزلند، لیبی، افغانستان، بنگلادش، نیجر، عمان، تانزانیا، برونئی، تایلند، بوروندی، اتیوپی، تونس، نیجریه، سومالی، اوگاندا، مورتانی، تاجیکستان، گامبیا و کومور و ایران در چهار بخش با هم رقابت می کنند.
این دوره از مسابقات در دو بخش خواهران و برادران بالای ۱۸ سال در رشته های قرائت تحقیق، ترتیل و حفظ کل قرآن برگزار می شود و درحدود ۴۰ شبکه تلویزیونی اخبار این دوره از مسابقات را پوشش می‌دهند.
حمید مجیدی مهر رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه ایران با بیان اینکه شعار این دوره از مسابقات «یک کتاب، یک امت، کتاب مقاومت» است ، گفت: در این مسابقات از شهدای حوزه مقاومت به خصوص شهدای غزه تجلیل می شود.
چهلمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم  از روز پنجشنبه ۲۶ بهمن با حضور مقامات ایرانی از جمله محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی و مسئولان برخی از کشورهای شرکت کننده در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی در تهران آغاز به کار کرد و تا دوم اسفند ادامه دارد.


آخرین اخبار جهان اسلام را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
ویژههای الکوثر را اینجا دنبال کنید
از صفحات دین و زندگی و ندای نور الکوثر فارسی دیدن کنید


دو شنبه 30 بهمن 1402 - 10:46:42