امام خمینی ره مصداق عبد صالح خدا

پنج شنبه 12 بهمن 1402 - 8:30:0
امام خمینی ره مصداق عبد صالح خدا

حجت‌الاسلام و المسلمین رئیسی در مراسم تجدید میثاق هیئت دولت با آرمان‌های بنیانگذار کبیر انقلاب گفت: امام خمینی ره مصداق عبد صالح خدا در حدیث قدسی است.

حجت‌الاسلام و المسلمین سیدابراهیم رئیسی که صبح روز ۱۱ بهمن‌ماه برای تجدید میثاق با آرمان‌های بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی در حرم مطهر امام خمینی(ره) حضور پیدا کرد در سخنانی ضمن تشکر از این سنت حسنه که پیشینیان عمل کردند و رهبر فرزانه انقلاب نیز به ما آموختند که با حضور در حرم مطهر امام با ایشان تجدید میثاق کنیم. راه امام، اهداف بلند امام و تذکار و یادآوری برای دولتمردان برای اینکه کجا قرار دارند و چه مسئولیت سنگینی برعهده دارند و بنیانگذار این انقلاب چه اهدافی را دنبال می‌کرد و از چه ویژگی ها و شاخص‌‌هایی برخوردار بود.

رئیس‌جمهور ضمن تشکر از حجت‌الاسلام حسن خمینی، یادگار و تولیت حرم مطهر امام خمینی(ره) اظهار کرد: در حدیث قدسی، پروردگار متعال درباره شاخص بنده صالح خدا اینگونه بیان می‌کند «بنده من، من را اطاعت کن، تا به تو جاودانگی بدهم. من حیی هستم که هرگز مردن در من راه ندارد. اطاعت کردن پروردگار تو را به جایگاه و حیاتی می‌رساند که هرگز موت و مردن در تو راه ندارد». مصداق این حدیث قدسی، امام بزرگوار است. حقیقتا ما احساس ما و جامعه ما نیست که امام(ره) بین ما نیست و مرده و حیات ندارد. چراکه حیات فرد به حیات جسم او نیست بلکه حیات او به میراث گرانقدر او است.

وی ادامه داد: میراث امام(ره) حیات دارد و روز به روز جلوه‌اش در عالم بیشتر می‌شود و امام زنده است چون انقلاب اسلامی و میراث امام و آموخته‌های ایشان زنده است. امام آموخت که باید اخلاص داشت. امام آموخت که باید برای خدا حرکت کرد و این فرزندانی که امروز در جای جای ایران اسلامی و منطقه این آموخته را به جان و دل خریدند و اینگونه حرکت می‌کنند، خودشان نیز می‌گویند ما از امام یاد گرفتیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی اضافه کرد: حیات امام و حیات جلوه‌های اخلاقی، اعتقادات، باورها و آموخته‌های جهادی و انقلابی امام است. مردم‌داری، توجه به مردم، جمهوریت، میزان رأی ملت است و نه مثل سیاسیون که کلامشان با مردم آغاز می‌شود و ختم می‌شود اما نام بردن از مردم صرفا پوشش سیاسی برای اهداف سیاسی است. امام خداباور و مردم باور بود.


 


چهار شنبه 11 بهمن 1402 - 20:8:38

دسته بندی :