احتمال تبادل اسرای جدید میان حماس و تل‌آویو

پنج شنبه 16 آذر 1402 - 15:0:0
احتمال تبادل اسرای جدید میان حماس و تل‌آویو

منابع آگاه مصری، از تحرکات جدید کابینه رژیم صهیونیستی برای به تحرک درآوردن یک سند جدید برای تبادل اسرا با جنبش حماس برای بازگرداندن «۱۳۸ اسیری» که هنوز در غزه هستند، خبر دادند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، این منابع در گفت‌وگو با «العربی الجدید»، قاهره این روزها شاهد تحرکات جدیدی برای آتش‌بس در نوار غزه و تلاش برای امضای یک سند تبادل اسرای جدید میان تل‌آویو و حماس است. رژیم اسرائیل انتظار دارد که تفاهم با قاهره در هرگونه مذاکرات مربوط به آتش بس یا سایر مذاکرات، به دلیل عوامل جغرافیایی، عاملی مفید برای آن باشد، اما نمی‌تواند به توافق نهایی دست یابد که به تنهایی بخواهد بر آن تکیه کرد.

این در حالی است رادیو ارتش اسرائیل، چهارشنبه (دیروز)، گزارش داد که ارزیابی‌های نظامی نشان می‌دهد که پیش از تبادل اسرا با حماس در مرحله جدید، ارتش به یک ماه زمان برای اجرای عملیات زمینی در غزه نیاز دارد.

اواخر نوامبر و در جریان جنگ جاری غزه بود که رژیم صهیونیستی و حماس با میانجیگری قطر با وقفه چهار روزه درگیری‌ها و تبادل اسرا ( از۲۴ نوامبر تا ۲۸ نوامبر) موافقت کردند. این توافق دو بار دیگر تمدید شد. یک بار دو روزه و بار دیگر یک روزه. در این مدت طی هفت مرحله شماری از اسرای فلسطینی با اسرای نزد حماس که اغلب اسرائیلی بودند، مبادله شدند.

یک منبع آگاه مصری گفت: «طی چند ساعت اخیر، شاهد تحرکات و تماس‌های اسرائیل با مقامات مصری هستیم، که با هدف سنجش میزان امکان امضای یک توافق جدید برای مبادله اسرا صورت می‌گیرد و احتمال دارد موجب تحقق یک آتش‌بس موقت جدید شود».


ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید.

برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید.


جمعه 17 آذر 1402 - 8:15:18

دسته بندی :