امیرعبداللهیان:

تاکنون فقط 10 درصد توان مقاومت در غزه به کار گرفته شده است

سه شنبه 7 آذر 1402 - 13:2:3
تاکنون فقط 10 درصد توان مقاومت در غزه به کار گرفته شده است

وزیر امور خارجه ایران به نقل از مسئولان جنبش مقاومت اسلامی حماس اعلام کرد نیروهای مقاومت فلسطین در غزه تاکنون فقط از 10 تا 12 درصد توان و تسلیحات خود علیه متجاوزان صهیونیست استفاده کرده اند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، حسین امیرعبداللهیان در گفتگوی اختصاصی با شبکه «الجزیره» در پاسخ به سئوالی در خصوص آینده غزه پس از جنگ گفت: علی رغم گذشت 6 هفته از تجاوزات گسترده صهیونیست‌ها علیه غزه، و در حالی که آن ها اعلام می کردند هدفشان نابودی حماس است، حماس در غزه استقرار و بر آن کنترل و اشراف دارد. من شب گذشته با آقای اسماعیل هنیه در دوحه گفتگو داشتم و روز قبل از آن در بیروت با گروهی از رهبران جهاد اسلامی و حماس دیدار داشتیم. آنها اطمینان دادند که تاکنون تنها حداکثر 10 تا 12 درصد از امکانات تسلیحاتی که در درون غزه در اختیار دارند و نیروهای مقاومتی که در اختیارشان هست را وارد صحنه مقابله با تجاوزات رژیم صهیونیستی و تجاوز زمینی رژیم صهیونیستی در غزه کرده اند و حدود 90 درصد از توان، نیروی انسانی و تسلیحات هنوز در اختیارشان هست. لذا از وضعیت قوی برخوردارند.

امیرعبداللهیان افزود: فراموش نکنیم که هم اداره غزه و مردمان غزه و هم اداره جنگ و مقابله با رژیم صهیونیستی بر عهده حماس است. علی رغم حضور و همراهی تمام عیار آمریکا و برخی دیگر از کشورهای متحد آمریکا با رژیم اسرائیل آنها نتوانستند در 6 هفته گذشته حماس را نابود کنند. حماس یک واقعیت است که ریشه در درون فلسطین دارد. حماس بخشی از مقاومت فلسطینی است.

امیرعبداللهیان با تاکید بر این که به عقیده ما، آینده غزه توسط مردم فلسطین و مقاومت فلسطین رقم خواهد خورد افزود:  مایلم به صراحت اعلام کنم که اگر ایالات متحده آمریکا تصور کند می‌تواند برای اداره غزه پس از جنگ به جای مردم فلسطین تصمیم بگیرد، این یک تفکر و تصور کاملاً خطاست. همان طور که آمریکا در سال 2006 و تحولات پس از آن در مورد لبنان تلاش زیادی کرد، در درجه اول برای نابودی و حذف حزب الله در لبنان و سپس برای خلع سلاح حزب‌الله در لبنان، لیکن هیچ یک از این آرزوها به مرحله عمل نرسید و امروز حزب الله یکی از قوی‌ترین نیروهای مقاومت در منطقه است به گونه‌ای که تنها در 6 هفته گذشته بیش از 28 بار آمریکا و برخی کشورهای غربی به حزب‌الله پیام دادند و گفتند: «لطفاً خویشتن داری کنید و مانع توسعه جنگ علیه رژیم اسرائیل شوید». پس آینده غزه را مردم فلسطین رقم خواهند زد. آینده فلسطین را مردم فلسطین تعیین خواهند کرد. 


ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید

برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


سه شنبه 7 آذر 1402 - 13:1:58