ناوشکن ایرانی دیلمان به ناوگان شمال ارتش ملحق شد

دو شنبه 6 آذر 1402 - 9:56:3

ناوشکن ایرانی دیلمان صبح امروز دوشنبه با حضور سرلشکر باقری رییس ستاد کل نیروهای مسلح طی مراسمی رسمی در بندر انزلی به ناوگان شمال نیروی دریایی ارتش پیوست.

­­­به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  دیلمان، پنجمین فروند از ناوشکن‌های پروژه موج و از کلاس جماران است که توسط نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران طراحی و تحت نظارت این نیرو، در مجموعه صنایع دریایی ساخته شده و از امروز به ناوگان شمال نیروی دریایی راهبردی ارتش ملحق شد.
این ناوشکن تمام ایرانی مجهز به انواع تجهیزات و سامانه‌های دفاعی و رزمی ساخته شده در داخل کشور است و علاوه‌ بر قابلیت دریانوردی طولانی، توانایی جستجو، کشف، شناسایی، رصد، مقابله و در صورت نیاز انهدام هرگونه تهدید هوایی، سطحی و زیر سطحی را داراست. عرشه پرواز با قابلیت نشست و برخاست بالگرد از ویژگی‌های مهم عملیاتی ناوشکن دیلمان است.
ناوشکن ایرانی دیلمان، جلوه‌ای دیگر از توان صنایع دفاعی در تأمین نیازهای اقتدارآفرین، توانمندی دریایی ایران و سربلندی ایران اسلامی است.
در مراسم به آب انداختن این ناوشکن در بندر انزلی و الحاق آن به ناوگان شمال و منطقه چهارم نیروی دریایی ارتش همچنین امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش، امیر دریادار شهرام ایرانی فرمانده نیروی دریایی ارتش و دیگر مقامات لشکری و کشوری حضور داشتند.


آخرین اخبار جهان اسلام را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
ویژههای الکوثر را اینجا دنبال کنید


دو شنبه 6 آذر 1402 - 9:55:58