گفتگوی تلفنی روسای جمهور ایران و ترکیه درباره غزه

دو شنبه 6 آذر 1402 - 9:42:43
گفتگوی تلفنی روسای جمهور ایران و ترکیه درباره غزه

رئیس جمهور اسلامی ایران با اشاره به تحولات غزه گفت: تصمیم‌گیری درباره آینده غزه در اختیار مردم آن است.

­­­به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، سید ابراهیم رئیسی شامگاه یکشنبه در گفت و گوی تلفنی با «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه ، تصریح کرد: مردم غزه به واسطه حماس به عنوان دولت مشروع، قانونی و برآمده از آرای عمومی این منطقه، باید برای آینده غزه تصمیم بگیرند و آمریکا حق هیچ‌گونه دخالت و تصمیم‌گیری برای مردم غزه را ندارد.
رئیسی همچنین با اشاره به همدستی و مباشرت آمریکایی‌ها در جنایات هولناک رژیم صهیونیستی و قتل‌عام مردم مظلوم غزه، بر رسوایی و بی‌اعتباری دولت آمریکا نزد افکارعمومی ملت‌ها تاکید کرد و گفت‌: مردم غزه به واسطه حماس به عنوان دولت مشروع، قانونی و برآمده از آرای عمومی این منطقه، باید برای آینده غزه تصمیم بگیرند و آمریکایی‌ها حق هیچ‌گونه دخالت و تصمیم‌گیری برای مردم غزه را ندارند و هرگونه اقدام آن‌ها در این زمینه محکوم به شکست است.
رجب طیب اردوغان ، رئیس‌جمهور ترکیه نیز در این گفت‌ وگوی تلفنی بر اهمیت موضع مشترک جهان اسلام به ویژه ترکیه و ایران در برابر جنایات اسرائیل در سرزمین‌های فلسطین تاکید کرد.
اردوغان همچنین تاکید کرد که ایران و ترکیه باید به همکاری مشترک خود برای تبدیل آتش‌بس موقت به آتش‌بس دائمی و برقراری صلح پایدار ادامه دهند.


آخرین اخبار جهان اسلام را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
ویژههای الکوثر را اینجا دنبال کنید


دو شنبه 6 آذر 1402 - 9:42:38