ادامه قتل عام بیگناهان در غزه/ تعجب جهان از عملکرد دادگاه کیفری بین المللی

پنج شنبه 25 آبان 1402 - 20:0:0
ادامه قتل عام بیگناهان در غزه/ تعجب جهان از عملکرد دادگاه کیفری بین المللی

دادگاه کیفری بین‌المللی مانند کشورهای غربی، سیاست یک بام و دو هوا را علیه رژیم صهیونیستی و جنایات آن در غزه پیش گرفته است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، در گزارش برنامه «قضیه ساخنه» در این باره آمده است تا کنون اتهامات زیادی به این دادگاه وارد شده است اما اتهام اخیر تعجب جهانیان را بر انگیخته است.  دادگاه کیفری بین‌المللی از آغاز جنگ غزه تاکنون هیچ اقدام مفیدی در خصوص جنایات اسرائیل و نسل کشی ارتش اشغالگر صهیونیستی انجام نداده است.

فهرست جنایات نظامیان اشغالگر صهیونیستی در غزه از شماره افزون است. این رژیم جعلی را می توان اشکال مختلف از جمله جنایات جنگی و جنایات علیه بشریت، جنایت علیه غیرنظامیان غزه، تحریم و قحطی ضد غزه، و تلاش برای حذف موجودیت فلسطین وفلسطینیان محکوم کرد. این در حالی است که کارشناسان حقوق بین‌الملل، می‌توانند برای هریک از این جنایت ها پرونده منسجمی تشکیل دهند و علیه رژیم اشغالگر اسرائیل در دادگاه طرح دعوی کنند.

«تریستینو مارینلو» استاد حقوق دانشگاه لیورپول و عضو تیم حقوقی قربانیان جنگ غزه در دیوان کیفری بین المللی، گفت جنایت رژيم صهيونيستي در ردیف جنایات جنگی جای می گیرد.

وی افزود: رسیدگی به پرونده وضعیت فلسطین در دادگاه کیفری بین‌المللی در مقایسه با جنگ اوکراین واوضاع انسانی در آن وحتی سایر پرونده ها، بسیار کندتر انجام می کیرد.


ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید.

برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید.


پنج شنبه 25 آبان 1402 - 20:2:24