انتقاد یونیسف از جنایات رژیم صهیونیستی علیه کودکان غزه

چهار شنبه 24 آبان 1402 - 21:0:0
انتقاد یونیسف از جنایات رژیم صهیونیستی علیه کودکان غزه

صندوق کودکان سازمان ملل (یونیسف) تاکید کرد تجاوزاتی اعم از کشتار و معلولیت و حمله به مدارس و بیمارستان‌ها و جلوگیری از ارسال کمک، علیه کودکان غزه اتفاق می‌افتد.

­­­به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،   مدیر اجرایی یونیسف بعد از سفری نادر به غزه که در محاصره رژیم صهیونیستی قرار دارد، گفت هیچ جای امنی برای یک میلیون کودک این منطقه وجود ندارد.
«کاترین راسل» در بیانیه خود از تخلفات شدید علیه کودکان شامل کشتار، نقص عضو، آدم‌ربایی و حملات به مدارس و بیمارستان‌ها و ممانعت از دسترسی بشردوستانه خبر داد و این اقدامات را محکوم کرد. 
راسل افزود: بسیاری از کودکان ناپدید شده‌اند و گمان می‌رود زیر آوار ساختمان‌ها و خانه‌های فروریخته مدفون شده‌ باشند که نتیجه غم‌انگیز استفاده از تسلیحات انفجاری در مناطق پرجمعیت است. 
شامگاه چهارشنبه دفتر اطلاع‌رسانی دولت در غزه اعلام کرد طی سی و هشت روز جنگ صهیونیست‌ها علیه فلسطینیان، ۱۱۲۴۰ نفر شهید شدند که ۴۶۳۰ نفر از این شهدا کودک و ۳۱۳۰ نفر زن هستند.
مدیر اجرایی یونیسف همچنین گفت بسیاری از جمله کارکنان این نهاد سازمان ملل در پناهگاه‌های شلوغ با آب و غذای ناچیز یا شرایط بهداشتی نامطلوب زندگی می‌کنند؛ شرایطی که می‌تواند منجر به شیوع بیماری شود. سازمان جهانی بهداشت هفته گذشته اعلام کرد بیماری‌های واگیردار مثل اسهال و آبله‌مرغان در غزه در حال افزایش است.
راسل افزود: یک بار دیگر از همه طرف‌ها می‌خواهم طبق قوانین بشردوستانه بین‌المللی، اطمینان یابند از کودکان حفاظت و به آن‌ها کمک می‌شود. 
او همچنین از همه طرف‌ها خواستار «اجرای آتش‌بس بشردوستانه فوری، آزادی کودکان ربوده شده و فراهم کردن دسترسی بلامانع به امدادگران بشردوستانه برای ارائه خدمات ضروری شد». 
سازمان ملل متحد پیش‌تر با اشاره به بمباران رژیم صهیونیستی در اطراف بیمارستان‌ها در غزه اعلام کرد که در شمال غزه تنها یک بیمارستان عملیاتی باقی مانده است.
وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه بامداد امروز اعلام کرد رژیم صهیونیستی به آن‌ها اطلاع داده که در دقایق پیش رو به داخل مرکز درمانی الشفاء یورش می‌آورد. شبکه الجزیره هم گزارش داد صهیونیست‌ها برق و تمامی وسایل ارتباطی بیمارستان را قطع کرده و در تمام ورودی‌های آن مستقر شده‌اند. ساعاتی بعد ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد در بخشی از بیمارستان الشفاء در حال عملیات علیه حماس است.

کانال تلگرامی خبرگزاری سما به نقل از روزنامه معاریو نوشت: از پزشکان بیمارستان شفا در غزه در اتاق‌ها بازجویی می‌شود.
کانال تلگرامی آرتی عربی نیز نوشت: ارتش اسرائیل با بلندگو‌های بیمارستان شفا از بیماران و آوارگان خواست سرپا بایستند و دستانشان را بالا ببرند تا ارتش برای بازرسی وارد بخش‌های بیمارستان شود.


آخرین اخبار جهان اسلام را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
ویژههای الکوثر را اینجا دنبال کنید


چهار شنبه 24 آبان 1402 - 10:52:2