ضرورت مداخله جوامع بین المللی برای توقف فوری حملات وحشیانه اسرائیل

جمعه 12 آبان 1402 - 16:30:0
ضرورت مداخله جوامع بین المللی برای توقف فوری حملات وحشیانه اسرائیل

وزیر خارجه عمان در اظهاراتی شدید اللحن به خبرگزاری عمان گفت: سلطان نشین عمان به راه حل های سیاسی مبتنی بر گفتگو و حاکمیت قوانین بین الملل معتقد است و مداخله جامعه بین الملل برای توقف حمله رژیم صهیونیستی به غزه و جلوگیری از اقدام این رژیم به نقض قوانین بین الملل و کشتار غیر نظامیان و تخریب تأسیسات و ساختمان های غیر نظامی را ضروری می داند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، بدر بن حمد البوسعیدی، وزیر امور خارجه عمان از جامعه بین الملل خواست هر چه سریع تر تحقیقات مستقلی را درباره تجاوزات رژیم صهیوینستی و محاکمه این رژیم به دلیل حملات تعمدی به مردم عادی در غزه و تأسیسات غیر نظامی و محروم کردن شهروندان این منطقه از نیازهای اولیه انسانی و مجازات جمعی آنها آغاز کند.

وی تصریح کرد: ما خشونت را راه حل نمی دانیم و آن را به شدت محکوم می کنیم چون قربانیان آن، اغلب کودکان و غیرنظامیان هستند. با نگاهی به تجربه های تاریخی در می‌یابیم که مسأله فلسطین و جنگ بین اعراب و اسرائیل هیچگاه راه حل نظامی نداشته است. درست است که در حال حاضر برخی جنبش ها و گروه های مقاومت در برابر اشغالگران، ایستاده اند؛ این یک حق طبیعی است، اما اگر به دنبال راه حل نهایی و عادلانه باشیم، این راه حل، قطعا نظامی نیست. به عبارت دیگر تنها راه حل دائمی و امکان پذیر، راه حل سیاسی و گفتگو و پایبندی دو طرف به صلح است. سلطان نشین عمان همیشه بر راه حل های سیاسی بر مبنای گفتگو و احترام به حاکمیت قوانین بین الملل تأکید کرده است.

وزیر امور خارجه عمان تصریح کرد: باید با حملات نظامی غیرانسانی و مداوم اسرائیل به غزه مقابله و از این حملات جلوگیری کرد و برای این کار باید با تکیه بر ارزشها و اخلاق انسانی، در برابر ویرانگری و حمله به کودکان و غیر نظامیان بایستیم و با تمسک به زبان عقل و قدرت منطق، به فشارهای سیاسی و دیپلماتیک و حقوقی برای مقابله با تجاوزات ظالمانه اسرائیل ادامه دهیم.


ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید.

برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید.


جمعه 12 آبان 1402 - 17:57:2

دسته بندی :