گفت‌وگوی تلفنی هنیه و امیرعبداللهیان درباره تحولات فلسطین

دو شنبه 1 آبان 1402 - 9:54:24
گفت‌وگوی تلفنی هنیه و امیرعبداللهیان درباره تحولات فلسطین

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران و اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) تلفنی گفت‌وگو و اوضاع منطقه را بررسی کردند.

­­­به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس و حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران شامگاه یکشنبه تلفنی در رابطه با آخرین تحولات جنگ در غزه و حملات جنایتکارانه دشمن صهیونیستی علیه ملت فلسطین گفت‌وگو کرده و راه‌های توقف جنایات وحشیانه این رژیه علیه ساکنان غزه را بررسی کردند.
جنبش مقاومت اسلامی فلسطین «حماس» در بیانیه‌ای اعلام کرد که دو طرف در این تماس تلفنی، به بررسی آخرین تحولات مربوط به حمله رژیم صهیونیستی به غزه پرداختند.
حماس افزود: هنیه و امیرعبداللهیان همچنین چگونگی استفاده از همه روش‌ها برای جلوگیری از جنایات دشمن در غزه را مورد بحث و بررسی قرار دادند.
جزئیات بیشتری از این گفت وگو گزارش نشده است.
پیش از این نیز وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران با سامح شکری وزیر خارجه مصر درباره تحولات غزه و لزوم توقف حملات رژیم صهیونیستی و ورود کمک‌های بشر دوستانه تلفنی گفت وگو کرده بود.
نیروهای مقاومت فلسطین از شنبه ۱۵ مهرماه برابر با ۷ اکتبر ۲۰۲۳ عملیات همه جانبه و بی نظیری با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی آغاز کرده‌اند. با آغاز عملیات و حملات نیروهای مقاومت فلسطین فقط در ۲۰ دقیقه، ۵ هزار راکت به سمت مواضع صهیونیست‌ها روانه شد و هم‌زمان با آن پاراگلایدرهای حماس بر فراز سرزمین‌های اشغالی به پرواز درآمدند تا آسمان برای اشغالگران ناامن‌تر از همیشه شود.


آخرین اخبار جهان اسلام را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
ویژههای الکوثر را اینجا دنبال کنید


دو شنبه 1 آبان 1402 - 9:54:19