پنجمین روز عملیات طوفان‌الاقصی؛ 1200 صهیونیست تا امروز کشته شدند

چهار شنبه 19 مهر 1402 - 7:54:54
پنجمین روز عملیات طوفان‌الاقصی؛ 1200 صهیونیست تا امروز کشته شدند

رسانه‌های رژیم صهیونیستی بامداد امروز چهارشنبه اعلام کردند که تعداد کشته‌های این رژیم از آغاز عملیات در غزه به ۱۲۰۰ تن رسیده است.

­­­به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  رادیو و تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش داد که تعداد کشته شدگان اسرائیلی  به ۱۲۰۰ تن و مجروحان به ۲۹۰۰ نفر رسیده است.
این منبع افزود: با ادامه نبرد با مبارزان مقاومت فلسطینی از یک سو و یافتن اجساد بیشتر در شهرک‌های موسوم به غلاف غزه از سوی دیگر، احتمال افزایش تلفات وجود دارد.
روزنامه عبری یدیعوت آحارونوت نیز گزارش داد که آخرین برآوردهای مقامات صهیونیست حاکی از آن است که ممکن است بیش از ۲۰۰ اسرائیلی در نوار غزه اسیر باشند.
تجاوزات رژیم صهیونیستی به نوار غزه در حالی برای پنجمین روز متوالی پس از آغاز عملیات طوفان الاقصی ادامه دارد که وزارت بهداشت غزه نیز  در آخرین به‌روزرسانی خود از آمار قربانیان حملات جاری به نوار غزه از افزایش تعداد شهدا و مجروحان این تجاوزات خبر داد.
نوار غزه در معرض حملات شدید و بی‌سابقه هوایی جنگنده‌های رژیم صهیونیستی است که در نتیجه آن برج‌های مسکونی، منازل غیرنظامیان و مقرهای دولتی و مؤسسات آموزشی ویران شده‌اند.
وزارت بهداشت غزه نیز اعلام کرد: تجاوزات رژیم صهیونیستی تاکنون ۹۲۲ شهید از جمله ۲۶۰ کودک و ۲۳۰ زن و مجروح شدن ۴۶۵۰ شهروند با جراحات مختلف را به همراه داشته است.

نتانیاهو: تاکنون چنین حملاتی ندیده بودیم

نخست وزیر رژیم صهیونیستی در گفت وگوی تلفنی با رئیس جمهور آمریکا تاکید کرد که این رژیم در طول تاریخش چنین حملاتی ندیده بود.
بنیامین نتانیاهو در گفت‌وگوی تلفنی با جو بایدن همچنین از حمایت‌های واشنگتن تقدیر و تشکر کرد و گفت که تل آویو درحال حاضر لحظات سختی را سپری می‌کند.
نخست وزیر رژیم صهیونیستی اذعان کرد که در طول تاریخمان چنین اقدامات و حملات خشنی را ندیده بودیم .
بر اساس این گزارش، رئیس‌جمهوری آمریکا پس از گفت‌وگو با بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی عنوان کرد که این رژیم حق دارد تا به حملات علیه خود پاسخ دهد.
رئیس‌جمهوری آمریکا در ادامه صحبت‌های خود گفت: اسرائیل نیز همانند دیگران حق پاسخ‌گویی را به حملات دارد. اسرائیل وظیفه دارد که به آن‌ها پاسخ دهد.
بایدن ضمن ابراز حمایت مجدد از رژیم صهیونیستی گفت که تیم او از زمان آغاز بحران تقریبا در تمامی زمان‌ها با شرکای صهیونیستی در ارتباط بوده‌اند. وی گفت که گفت‌وگویی با رهبران فرانسه، آلمان، انگلیس و ایتالیا برای ارائه «پاسخی یکپارچه» داشته است.
صبح شنبه حملات سنگین راکتی و موشکی مقاومت، شهرک‌های صهیونیست‌نشین مجاور نوار غزه را هدف قرار داده و «محمد الضیف» فرمانده گردان‌های القسام (شاخه نظامی جنبش حماس) از آغاز عملیات «طوفان الاقصی» خبر داد. عملیات طوفان الاقصی پس از آن آغاز شد که مسجد الاقصی طی روزهای گذشته با یورش‌های گسترده شهرک‌نشینان تندرو صهیونیست مواجه شد.
رژیم صهیونیستی در میان خشن‌ترین حملات هوایی، دریایی و زمینی در پنج روز گذشته، جنگ وحشیانه خود را در نوار غزه عمیق‌تر کرده و صدها شهید و هزاران زخمی بر جای گذاشته است.


آخرین اخبار جهان اسلام را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
ویژههای الکوثر را اینجا دنبال کنید


چهار شنبه 19 مهر 1402 - 7:47:8