رئیس جمهور: نگرانی غرب از انقلاب اسلامی، تشکیل یک تمدن رقیب بود

شنبه 8 مهر 1402 - 9:25:59
رئیس جمهور: نگرانی غرب از انقلاب اسلامی، تشکیل یک تمدن رقیب بود

رئیس جمهور با بیان اینکه نگرانی غرب از انقلاب اسلامی، شکل‌گیری یک تمدن رقیب بود، گفت: امروز آنچه غرب از آن نگران بود، شکل گرفته است و مسلمانان می‌خواهند با اتکاء به اسلام زندگی کنند و از اندیشمندان اسلامی انتظار دارند برای مشکلات زندگی پیش‌روی آن‌ها چاره‌اندیشی کنند.

­­­به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  سید ابراهیم رئیسی شامگاه جمعه درآیین افتتاحیه پنجمین دوره جایزه بین‌المللی مصطفی (ص) که در مرکز همایش‌های بین‌المللی اصفهان برگزار شد، ضمن تبریک ایام ولادت پیامبر رحمت (ص)، امام صادق (ع) و هفته وحدت،  با بیان اینکه با آغاز رسالت نبی مکرم اسلام (ص) تمدن اسلامی شکل گرفت که یک جهش بزرگ در جهان به‌وجود آورد و این تمدن در قرن‌های بعدی بیشتر بروز و ظهور یافت، گفت: در زمان شکل‌گیری این تمدن بزرگ اسلامی در مغرب زمین، ظلمت، گمراهی و ناآگاهی وجود داشت و به تعبیری دنیا مرهون تمدن اسلامی است.
رئیس جمهور در ادامه ریشه بسیاری از علوم و فنون و فناوری‌های امروز غرب را در تمدن اسلامی عنوان کرد و افزود: تمدن اسلامی به دنبال آن است که انسانیت را در حوزه‌های عدالت، اخلاق و معنویت به عنوان سنگ زیربنای جامعه به سعادت برساند.
 رئیسی در ادامه سخنانش تفاوت رویداد جایزه مصطفی را با دیگر نشست‌های مشابه در نگاه آن به علم دانست و گفت: جایزه مصطفی به علم و دانشی اعطا می‌شود که دو بال علم و ایمان دارد، علمی که اصالت دارد و به دنبال رقم زدن سعادت و رفاه بشریت و تمدن نوین اسلامی باشد. جایزه مصطفی به دنبال آن است تا دست فرهیختگان این رویکرد علمی را به عنوان نماد علم، دانش و فناوری در مقابل دیگر دانشمندان جهان بالا برده و آن‌ها را به عنوان الگو برای پژوهشگران و محققان معرفی کند.
رئیس جمهور با بیان اینکه جایزه مصطفی می‌تواند جوانان ما را راغب به پیمودن مسیر علمی بر اساس این رویکرد و نگاه کند، افزود: جایزه علمی مصطفی رسالت بزرگی بر عهده دارد و لذا باید یک حرکت خلاقانه شناخته شده و در جهت توسعه آن تلاش شود، چرا که نگاهی انسان‌ساز، جامعه‌ساز و تمدن‌ساز دارد.
رئیسی نگاه علمی ناظر بر جایزه مصطفی را در خدمت انسان، حیات و سعادت انسان توصیف و تصریح کرد: برخلاف نگاه اومانیستی، این نگاه الهی به علم در خدمت بشر و تحقق اهداف خلقت و بعثت است. در نظام اسلامی توجه به علم و دانش یک امر محوری است که رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز تاکید ویژه‌ای به آن دارند و مکررا از همه مراکز علمی و پژوهشی خواسته‌اند که با ضمیمه کردن دانایی‌ها به توانایی‌ها، برای تامین نیاز‌های زندگی انسان معاصر تلاش کنند.
رئیس جمهور در ادامه یکی از دلایل اصلی نگرانی جهان غرب از انقلاب اسلامی و تشکیل جمهوری اسلامی را نگرانی از ایجاد یک تمدن رقیب دانست و اظهار داشت: اساس سیاست‌های غرب برای اسلام‌هراسی و ایران‌هراسی همین بود که از برآمدن یک تمدن نوین با پشتوانه تجربه تاریخی درخشان تمدن اسلامی در گذشته هراس داشتند.
رئیس جمهور گفت: امروز بیداری ملت‌های اسلامی شکل گرفته و نگاه مردم مسلمان در اقصی نقاط عالم این است که می‌توانند با تکیه بر اسلام زندگی خود را به خوبی اداره کرده و به سعادت برسند، در حالی که غرب نهایت تلاش خود را کرد تا بگوید که اگر کسی به سراغ دین برود به یک زندگی قرون وسطایی خواهد رسید، غافل از اینکه با اتکا به دین می‌توان به برترین جایگاه‌ها دست یافت و محاسبات غرب را هم برهم زد.


آخرین اخبار جهان اسلام را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
ویژههای الکوثر را اینجا دنبال کنید


شنبه 8 مهر 1402 - 9:25:54