وحدت شیعه و سنی، نقشه‌های دشمنان اسلام را خنثی خواهد کرد

چهار شنبه 5 مهر 1402 - 11:48:33

رئیس ستاد مرکزی بزرگداشت هفته وحدت با اشاره به ضرورت وحدت شیعه و سنی، گفت: امروز وحدت شیعیان و اهل سنت ، همه نقشه‌های دشمنان اسلام را که در اندیشه ایجاد تفرقه و اختلاف، میان مسلمانان هستند، خنثی خواهد کرد.

­­­به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  آیت الله محمدحسن اختری رئیس ستاد مرکزی بزرگداشت هفته وحدت در نشست هم‌اندیشی بزرگداشت هفته وحدت اظهار کرد: محوری‌ترین برنامه این هفته، برگزاری جشن‌های ولادت پیامبر اکرم (ص) با هدف تقویت وحدت و نشاط میان امت اسلام است و اکنون که در این شرایط حساس، این مسئولیت مهم و خدمتگذاری در این عرصه به ما واگذار شده است، امیدوارم بتوانیم به خوبی از این فرصت برای تحقق آرمان حضرت امام خمینی (ره) و منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی، حضرت امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) استفاده کنیم تا اهداف والای آنان به منصه ظهور برسد.
وی تاکید کرد: این ایام، بهترین فرصت برای تدارک برنامه‌های وحدت آفرین و تبیین و تفهیم برکات و ضرورت وحدت برای جوانان و عموم مردم شیعه و سنی است. زیرا امروز، وحدت شیعه و سنی از ضروریات جهان اسلام است که در صورت تحقق، همه نقشه‌های دشمنان اسلام را که در اندیشه ایجاد تفرقه و اختلاف، میان مسلمانان جهان و بهره‌برداری از این اختلاف نظر‌های فقهی و مذهبی هستند، خنثی خواهد کرد.
رئیس شورای عالی مجمع جهانی اهل‌بیت (ع)، افزود: هر چه، قدرت و اتحاد جهان اسلام تقویت و آشکار می‌شود، قدرت‌های پوشالی و شیطانی دنیا، به زوال و فروپاشی نزدیکتر می‌شوند و خود آگاه هستند و به این موضوع اعتراف می‌کنند، بنابراین، هر چه در جهت اتحاد امت اسلامی تلاش و برنامه‌ریزی کنیم، به تکلیف خود عمل کرده و از برکات آن نیز برخوردار می‌شویم.

 لزوم آماده سازی و تبلیغات محیطی برای جشن میلاد پیامبر(ص)

وی با اشاره به اینکه جشن‌های میلاد پیامبر اعظم (ص) و برنامه‌های هفته وحدت از فردا، پنج شنبه در سراسر کشور آغاز می‌شود، گفت: لازم است در آغاز ماه ربیع الاول، به آماده‌سازی و تبلیغات محیطی و رفتن به سمت و سوی جشن و سرور در آستانه میلاد پیامبر اکرم توجه کنیم، تا این شادی و سرور و حلاوت آن در قلب‌ها و ضمیر و وجدان مسلمانان نفوذ پیدا کند و به هم‌گرایی و وحدت و پیوستگی بیشتر میان مسلمانان منجر شود.
آیت الله اختری با اشاره به بازگشایی مدارس و آغاز به کار دانشگاه‌ها در سال تحصیلی جدید گفت: مطلوب است، به همت رؤسای دانشگاه‌ها و مراکز مختلف علمی، نشست‌های تخصصی با موضوع وحدت برای گروه‌های مختلف و نخبگان در دانشگاه‌ها برنامه‌ریزی و برگزار شود تا هم از لحاظ علمی و هم از لحاظ تبیینی و فضاسازی، اقدامات لازم برای تدوین برنامه‌های وحدت آفرین و خنثی کردن فتنه‌های تفرقه‌انگیز انجام شود و از اقدامات جریان‌هایی که در صدد استفاده از اختلاف مسلمانان هستند، جلوگیری شود.
همه ساله با فرا رسیدن سالروز میلاد پیامبر رحمت و منادی وحدت، حضرت محمد صلی الله علیه و آله و هفته وحدت، اندیشمندان و منادیان وحدت از شیعه و سنی گرد هم آمده و با حضور در کنفرانس وحدت اسلامی به بررسی مسائل جهان اسلام می‌پردازند. امسال سی و هفتمین کنفرانس وحدت اسلامی از پنجشنبه ششم مهر مصادف با ۱۲ ربیع الاول آغاز هفته وحدت تا ۱۱ مهر برابر با ۱۷ ربیع الاول به صورت وبیناری و حضوری برگزار می‌شود. بخش وبیناری از ششم تا هشتم مهر خواهد بود، بخش حضوری روز‌های نهم و دهم مهر برگزار می‌شود و ۱۱ مهر میهمنانان کنفرانس به دیدار رهبر انقلاب می‌روند.
هدف از برگزاری کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی، ایجاد اتحاد و همبستگی در بین مسلمانان، همفکری علماء و دانشمندان برای تقریب دیدگاه‌های علمی و فرهنگی آنان و نیز بررسی و ارائه راهکار‌های عملی به منظور دستیابی به وحدت اسلامی، تشکیل امت واحده در جهان اسلام، حل مسائل و مشکلات مسلمانان و ارائه راه کار‌های مناسب در این خصوص است.
سی و ششمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی سال گذشته با حضور ۲۰۰ اندیشمند از ۶۰ کشور و ۱۰۰ شخصیت سیاسی و فرهنگی داخلی با شعار «اتحاد اسلامی، صلح و پرهیز از تفرقه و تنازع در جهان اسلام؛ راهکار‌های اجرایی و اقدامات عملیاتی» برگزار شد. البته شاهد کنفرانس‌هایی در طول سال به صورت منطقه‌ای در استان‌های گلستان، سیستان و بلوچستان، خراسان و کردستان بودیم و کنفرانس‌هایی نیز در سطح منطقه‌ای برگزار شد.


آخرین اخبار جهان اسلام را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
ویژههای الکوثر را اینجا دنبال کنید

 


چهار شنبه 5 مهر 1402 - 11:48:27