عشق و علاقه اهل سنت گلستان به امام رضا علیه السلام

پنج شنبه 23 شهریور 1402 - 15:0:0
عشق و علاقه اهل سنت گلستان به امام رضا علیه السلام

آخوند مدد هوشمند امام جمعه شهر مرزی اینچه برون شهرستان گنبدکاووس با تاکید بر عشق و علاقه اهل سنت به خاندان عصمت و طهارت، گفت: علمای کشور از مناطق مرزی و اهل سنت نشین ، از مسیرهای مختلف به سمت حرم مطهر امام رضا(ع) پیاده روی انجام دادند.

 


به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، مردم ایران اسلامی از جمله گلستان هر ساله همزمان با سی‌ام ماه صفر سالروز شهادت امام علی ابن موسی الرضا (ع) علاوه بر برپایی مجالس عزاداری در مساجد و حسینیه‌های شهرهای و روستای استان با حضور در آستان قدس این امام شریف به سوگواری و عزاداری می‌پردازند که این روزها بار دیگر حرکت آنان در مسیر رسیدن به شهر دلدادگان آغاز شده است.

امسال عده‌ای به صورت انفرادی و عده زیادی هم به صورت خانوادگی با بستن کوله‌ بار سفر به عشق پابوسی حرم مطهر امام هشتم (ع) از شهرها و روستاهای خود به سمت مشهد الرضا (ع) در حرکت هستند تا با پیوستن به اجتماع باشکوه عزاداران بار دیگر عشق و ارادت خود به خاندان عصمت و طهارت را به جهانیان ثابت کنند.

عشق به ائمه اطهار در تار و پود تک تک مردم ایران زمین نقش بسته است و پیر و جوان بهترین فرصت رسیدن روح و جسم خود به آرامش را هنگام توسل به امامان و حضور در مرقد مطهر آنان می‌دانند و کلماتی به مثل «یا علی، یا امام رضا، یا حسین، یا ابوالفضل(ع)» بی اراده در لحظه و لحظه زندگی چه زمان شادی و چه غم بر زبان‌ها جاری می‌شود.


ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید.

برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید.

 

 


پنج شنبه 23 شهریور 1402 - 11:53:33

عکسهای بیشتر :