تشکر رئیس جمهور ایران از نخست وزیر عراق برای برگزاری زیارت اربعین

یک شنبه 19 شهریور 1402 - 2:0:0
تشکر رئیس جمهور ایران از نخست وزیر عراق برای برگزاری زیارت اربعین

سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور ایران در تماس تلفنی مراتب تشکر خود را از دولت و ملت عراق برای میزبان از زائران شرکت کنندگان در اربعین امام حسین (علیه السلام) ابراز داشت.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، رسانه‌های عراقی به نقل از بیانیه دفتر نخست وزیری عراق اعلام کردند، محمد شیاع السودانی نخست وزیر عراق در گفتگوی تلفنی با سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور ایران توسعه روابط بین دو کشور را بررسی و رئیس جمهور ایران بابت برگزاری موفقیت آمیز مراسم زیارت اربعین از سودانی تشکر کرد. 

 رئیس جمهور ایران همچنین از تلاش‌های وافر انجام گرفته در تمامی سطوح که در این مراسم شاهد آن بودیم تجلیل کرد و آن را دلیل مضاعفی بر استقرار ثبات شکل گرفته در عراق و پیشرفت آن به سوی توسعه ملی دانست که می‌تواند پیامی سرشار از صلح و محبت از سوی عراق برای اقصا نقاط جهان باشد. 

السودانی هم در این گفتگو خاطر نشان کرد، میزبانی از زائران اربعین و فراهم کردن زمینه زیارت آنها نمادی است که عراقی‌ها از طریق آن سالانه بر پایبندی خود به فضیلت‌ها و ارزش‌های والاییی که اهل بیت (علیهم السلام) الهام بخش آن هستند، تاکید می‌کنند. 

در این گفتگوی تلفنی دو طرف به اهمیت روابط دو جانبه و نقش آن در ثبات منطقه و نیز ارتباطات فرهنگی و دینی بین دو کشرو تاکید بر ظرفیت‌های عراق برای نزدیکی و توسعه تفاهم بین کشورهای منطقه پرداختند. 


ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید.

برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید.

 


یک شنبه 19 شهریور 1402 - 13:46:20