گانتس کابینه نتانیاهو را افراطی و ناشایست خواند

چهار شنبه 15 شهریور 1402 - 18:0:0
گانتس کابینه نتانیاهو را افراطی و ناشایست خواند

بنی گانتس وزیر جنگ اسبق و رهبر کنونی حزب اردوگاه ملی رژیم صهیونیستی پس از آن که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم وی را برای گفت وگو فراخواند، دعوتش را رد کرد.

­­­به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، نتانیاهو از گانتس خواسته بود که بدون پیش‌شرط برای حل موضوع اصلاح دستگاه قضایی اسرائیل با یکدیگر گفت وگو کنند.
گانتس با رد درخواست نتانیاهو و در سخنرانی که در جمع هم حزبی‌های خود انجام داد، تأکید کرد که اسرائیل به واسطه یک حکومت اقلیت تندرو که شایستگی ندارد، اداره می شود.
وی از طرح نتانیاهو برای دعوت از خود به مذاکره به تلاش بی‌بی برای فریب افکار عمومی یاد کرد و گفت که نتانیاهو تلاش می‌کند چنین وانمود کند که در تلاش برای رسیدن به توافق با سایر گروه‌هاست.
از سوی دیگر نتانیاهو در بیانیه تصویری خود گفت: به دنبال آن هستم که با گانتس گفت وگو کنم، اختلافات زیادی با یکدیگر داریم، اما نقاط مشترک زیادی هم داریم که نام هر دوی ما بنیامین است و هر دو نیز در میدان جنگ علیه دشمن مشترک جنگیده‌ایم.
نتانیاهو ادعا کرد: اکثریت اسرائیلی‌ها از ما می‌خواهند که برای هدف مشترک کاری انجام دهیم، از ما می‌خواهند توافق کنیم، اما برای رسیدن به این مورد، باید یک اقدام ساده انجام دهیم و آن این است که تمام پیش‌شرط‌ها و موانع را کنار بگذاریم.
وی افزود: باید با همدیگر صحبت کنیم، به همین دلیل از تیم شما می‌خواهم که فردا صبح با تیم ما بنشییند و آنچه که اکثریت اسرائیلی‌ها انتظار دارند را انجام دهیم و سر [میز مذاکره] بنشینیم و به توافق برسیم.
وی با بیان اینکه ما با چالش‌های امنیتی و اقتصادی گسترده‌ای مواجه هستیم، افزود: در میانه این چالش های بزرگ اقتصادی و امنیتی، تندروهایی هم پیدا می‌شوند که قصد دارند بین ما اختلاف بیاندازند. اسرائیل نمی‌تواند اجازه دهد این تندروها نظام قضایی را تغییر دهند.
وی گفت: تندروها اکنون بزرگترین خطر علیه یهودیان (صهیونیست‌ها) هستند و نباید اجازه دهیم که آنها برای مسائل اصلی تصمیم بگیرند.
این مسائل درحالی مطرح می شود که شبکه ۱۱ رژیم صهیونیستی اعلام کرد که گانتس برای بازگشت به مذاکره با نتانیاهو پیش شرط گذاشته و در عین حالی که گفت وگوی مستقیم با اعضای لیکود حزب نتانیاهو را رد کرده، گفته که گروه مخالفان و گروه کابینه ائتلافی کنونی گفت وگوهای جداگانه‌ای با مقامات در دیوان رئیس رژیم صهیونیستی انجام دهند. به گفته گانتس این اقدام برای تضمین جدیت حزب لیکود برای انجام مذاکره است.
پیش از این اسحاق هرتسوگ رئیس رژیم صهیونیستی از نتانیاهو و رقبای سیاسی خواست که به توافق رسیده تا به بحران مربوط به اصلاح دستگاه قضایی پایان دهند.


­­­آخرین اخبار جهان اسلام را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
ویژههای الکوثر را اینجا دنبال کنید


چهار شنبه 15 شهریور 1402 - 9:32:29