اظهارات امیر عبداللهیان در خصوص تحرکات آمریکا واسراییل در منطقه

پنج شنبه 9 شهریور 1402 - 10:15:0
اظهارات امیر عبداللهیان در خصوص تحرکات آمریکا واسراییل در منطقه

«حسین امیرعبداللهیان» وزیر خارجه کشورمان در ادامه برنامه‌های کاری خود در دمشق با «فیصل مقداد» همتای سوری خود دیدار کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، وزیر خارجه کشورمان عنوان داشت: تاکید می کنم در منطقه هیچ اقدام تجاوزکارانه و جنایت رژیم صهیونیستی از سوی منطقه بدون پاسخ نمانده و نخواهد ماند.

حسین امیر عبداللهیان، وزیر خارجه کشورمان در نشست خبری مشترک با همتای سوری گفت: امروز گفت‌وگوهای خوبی را با فیصل مقداد درخصوص موضوعات دوجانبه بین المللی و منطقه‌ای داشتیم. مایلم حملات ددمنشانه رژیم جعلی اسرائیل که فرودگاه حلب و مناطق غیرنظامی سوریه را هدف قرار داد قویاً محکوم کنم.

وی خاطرنشان کرد: تاکید می‌کنم در منطقه هیچ اقدام تجاوزکارانه و جنایت رژیم صهیونیستی از سوی منطقه بدون پاسخ نمانده و نخواهد ماند.
 

رئیس دستگاه دیپلماسی در پاسخ به سؤالی درباره تحرکات نیروهای آمریکایی با هدف بستن مرز بین سوریه و عراق اظهار داشت: امروز مرزهای عراق با کشورهای سوریه و همسایه مرزهای دوستی است. آمریکا باید دست از آزار مردم منطقه بردارد.

امیرعبداللهیان بیان کرد: به نظامیان آمریکایی توصیه می‌کنیم به خانه برگردند و به مقامات آمریکا توصیه می‌کنیم منطقه را به اهل منطقه واگذارند. هیچ طرفی قادر نیست مسیرهای مواصلاتی تاریخی منطقه را مسدود کند. این اقدامات با ادعای حقوق بشری غربی‌ها و آمریکایی‌ها هیچ تناسبی ندارد.


ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید.

برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید.

 


پنج شنبه 9 شهریور 1402 - 9:12:38

دسته بندی :