وزیر دفاع : پهپادهای پیشرفته‌تر از «مهاجر ۱۰» هم داریم

چهار شنبه 1 شهریور 1402 - 8:54:4
وزیر دفاع :  پهپادهای پیشرفته‌تر از «مهاجر ۱۰» هم داریم

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ایران با بیان اینکه پهپادهای پیشرفته‌تر از «مهاجر ۱۰» هم داریم، گفت: براساس برنامه‌ریزی‌ها، امسال ۲ تا ۳ پرتاب ماهواره خواهیم داشت که امیدواریم موفقیت‌آمیز باشد.

­­­به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  امیر سرتیپ محمدرضا آشتیانی با اشاره به دستاوردها و پیشرفت‌های جدید وزارت دفاع گفت: ما در اوج قدرت و اقتدار قرار داریم و به همین دلیل است که دشمن فکر اینکه بخواهد حرکت بی‌خردانه‌ای داشته باشد را از سرش بیرون می‌کند و در مولفه‌های دیگر ما را تهدید می‌کند.
وی افزود: ما انواع موشک‌های مختلف را تولید می‌کنیم، موشک‌های بالستیک و راهبردی که توان خیلی بالا و بُرد بلندی دارند، موشک‌های کروز و پدافند هوایی، زمین‌پایه، دریاپایه و دیگر موارد را داریم که متناسب با نوع نیاز نیروهای مسلح ما تولید می‌شوند.
وزیر دفاع تاکید کرد: پهپاد نقش مهمی در رزم دارد. در جنگ‌های اخیر این نقش بسیار موثری را می‌بینید. کشورهای بسیاری دنبال این هستند که از این قدرت برخوردار باشند. ما این قدرت را داریم و آمریکا هم به این توان ایران اذعان دارد.  
آشتیانی تصریح کرد: ما پهپادهای مختلفی داریم؛ پهپاد مهاجر ۶ توانمندی بالایی دارد، در پهپادها مداومت پروازی، حمل تجهیزات و مهمات و مدت زمان بالا ماندن آن، شعاع عملیاتی پهپادها و مانور پذیری بسیار مهم است. مهاجر ۶ ما می‌تواند ۱۲ ساعت مداومت پروازی داشته باشد و مهمات نقطه زن را حمل کند و ماموریت آن چندمنظوره است.
وزیر دفاع گفت: در حوزه پهپادی شرایط بسیاری خوبی داریم و کشورهای مختلف به دنبال این خواهند آمد که بتوانند از این توان ما برخودار باشند. در حوزه فضایی به جهت کوتاهی‌هایی که قبلا صورت گرفته بود، این بخش کمی متوقف بود، اما با همت شخص رئیس‌جمهوری، پیگیری‌های مستمر او، اختصاص بودجه‌های خاص و برگزاری شورای عالی مجازی که ۱۰ سالی تعطیل شده بود و دوباره شروع به کار کرد، تلاش کردیم که جبران کنیم.
وی ادامه داد: همه دستگاه‌های مرتبط با یکدیگر در این حوزه اقدامات خوبی را در انجام می‌دهیم، ساخت ماهواره و ماهواره‌برهایی که بتوانیم آنها را در مدار قرار داریم که از جمله آنها می‌توان به ماهواره‌بر سیمرغ اشاره کرد.
وزیر دفاع تاکید کرد: بسیاری از کشورها امکاناتی دارند که می‌توانند روی زمین ماهواره‌برها را آزمایش کنند، ولی ما مجبوریم که آن‌ها را در عملیات‌ پروازی آزمایش کنیم که محدویت‌هایی را ایجاد می‌کند. ما در ساخت و پرتاب ماهواره مشارکت داریم و براساس برنامه‌ای که داریم، امسال ۲ تا ۳ پرتاب ماهواره خواهیم داشت که امیدواریم موفقیت‌آمیز باشد.
 آشتیانی با اشاره به رونمایی از پهپاد مهاجر ۱۰ اظهار کرد: دستیابی به این محصول کار بزرگی است و تلاش زیادی می‌خواهد. دنیا متعجب است که چگونه ایران می‌تواند با این سرعت به این پیشرفت‌ها دست پیدا کند. همین الان موارد دیگری داریم که قابلیت‌هایی فراتر از پهپاد مهاجر ۱۰ دارند و به مرور این دستاوردها هم ارائه می‌شود.


آخرین اخبار جهان اسلام را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
ویژههای الکوثر را اینجا دنبال کنید


چهار شنبه 1 شهریور 1402 - 8:53:59