ادامه درگیری های خشونت آمیز در سودان

دو شنبه 30 مرداد 1402 - 18:0:0

با گذشت بیش از چهار ماه از وقوع جنگ خونین در سودان، هم اکنون درگیری ها بین ارتش سودان و نیروهای واکنش سریع به سه شهر اطراف پایتخت گسترش یافته است.

ویژه - الکوثر :  گزارش برنامه «مع المراسلین» شبکه الکوثر حاکیست، درگیری‌ها میان ارتش سودان و نیروهای واکنش سریع در پایتخت همچنان ادامه دارد  و به شهرهای الفاشر و نیالا در دارفور و الفوله در غرب کردفان رسیده است.
ارتش سودان اعلام کرد که هواپیماهای بدون سرنشین اهداف نیروهای واکنش سریع  را در مرکز خارطوم، پایتخت این کشور بمباران کردند. منابع نظامی سودان مدعی شدند درمیان اهداف  ساختمانی بود که برای انبار مهمات استفاده می شد.
دراین حال شاهدان عینی گفتند که پس از بمباران هوایی که توسط پهپاد انجام شد، ستون های دود از مرکز خارطوم بلند شد.
همچنین منابع خبری از گسترش درگیری‌ها با سلاح سنگین میان ارتش و نیروهای واکنش سریع سودان در شهر ام درمان خبر دادند.
در شهر نیالا مرکز دارفور جنوبی سخنگوی ارتش سودان اعلام کرد که لشکر ۱۵ ارتش با تلاش‌های نیروهای واکنش سریع برای پیشروی به سمت این شهر مقابله کرد.
منی آرکو مناوی، حاکم دارفور اعلام کرد، درگیری‌های شهر نیالا به کشته شدن ده‌ها تن و زخمی شدن صدها نفر دیگر منجر شد و بیمارستان‌ها دیگر جایی برای زخمی شدگان جدید ندارند. از سازمان‌های بشردوستانه می‌خواهیم فورا به ساکنان نیالا که با اوضاع معیشتی دشواری مواجه هستند، کمک کنند.
درگیری‌های کنونی در سودان که از چهار ماه پیش ادامه داشته به شهرهای بزرگی مثل الفاشر و الفوله رسیده است. این مساله موجب نگرانی درباره سرنوشت صدها هزار آواره‌ای شده است که از اقدامات خشونت آمیز در دارفور به این دو شهر فرار کرده‌اند.
منابعی در شهر الفوله سودان اعلام کردند که ارتش و نیروهای ذخیره مرکزی وارد درگیری‌هایی با نیروهای واکنش سریع شده و مقرهای دولتی را به آتش کشیدند. تعدادی از اعضای دو طرف در این درگیری‌ها کشته شدند.
همچنین صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل (یونیسف) اعلام کرد: این سازمان به ۴۰۰ میلیون دلار برای حمایت از ۹ میلیون کودک در سودان نیاز فوری دارد. به دلیل درگیری‌های کنونی بیش از ۲۴.۷ میلیون نفر در سودان به کمک‌های انسانی فوری نیاز دارند.


آخرین اخبار جهان اسلام را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
ویژههای الکوثر را اینجا دنبال کنید


دو شنبه 30 مرداد 1402 - 15:37:51