اتخاذ تمهیدات برای تکرار نشدن مشکلات حمل و نقلی زائران در ایام اربعین

سه شنبه 17 مرداد 1402 - 13:5:31
اتخاذ تمهیدات برای تکرار نشدن مشکلات حمل و نقلی زائران در ایام اربعین

با نزدیک شدن زمان آغاز زیارت اربعین، دستگاه‌های ذی‌ربط در حوزه حمل و نقل هوایی، ریلی و جاده‌ای برای جابه‌جایی ایمن زائران اعلام آمادگی کرده‌اند و تمهیدات لازم در این خصوص اتخاذ شده است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، سفرهای اربعین امسال از 27 مرداد ماه آغاز می شود و تا 20 شهریور ماه ادامه خواهد داشت. به گفته مسئولان وزارت راه وشهرسازی که متولی اصلی اجرای مراسم اربعین هستند، امسال مدت زمان اجرای این مراسم به منظور جلوگیری از ازدحام زائران، طولانی تر شده است.

در سال گذشته به دلیل استقبال زیاد زائران در چند روز ابتدایی انجام مراسم اربعین، بسیاری از افراد در پایانه های مرزی شلمچه و مهران پشت مرز باقی مانده و دچار مشکل شده بودند از سوی دیگر تعدادی از زائران هم به دلیل کمبود اتوبوس و ناوگان هوایی با مشکل مواجه شدند.

روز گذشته مسئولان مراسم اربعین وزارت راه وشهرسازی در نشست خبری اعلام کردند که  نواقص و مشکلات عملیات اربعین سال گذشته برطرف شده است و تمامی دستگاه ها از 100 درصد ظرفیت خود برای انجام عملیات اربعین امسال استفاده خواهند کرد.

به گفته مسئولان، تمامی زیر ساخت ها در پایانه های مرزی به صورت کامل آماده شده و ناوگان حمل‌ونقل از جمله هوایی، ریلی و جاده ای برای جابه جایی زائران آماده هستند.

گفتنی است امسال 90 درصد از جابه جایی زائران از طریق بخش حمل ونقل جاده‌ ای و وسایل نقلیه شخصی انجام خواهد شد. 


ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید

برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


سه شنبه 17 مرداد 1402 - 12:47:27