ادامه تلاش‌ها برای برقراری اتصال ریلی بین ایران و عراق

سه شنبه 17 مرداد 1402 - 11:46:28

به رغم مانع تراشی برخی کشورها و در رأس آنها آمریکا در مسیر ارتقاء روابط ایران و عراق، تماس ها بین مقامات دوکشور برای تکمیل برنامه اتصال ریلی، همچنان ادامه دارد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، در گزارش برنامه «مع المراسلین» در این باره آمده است: روابط عراق و جمهوری اسلامی ایران با روندی ثابت به پیش می رود و بر همه چالش هایی که برخی طرفها و در رأس آنها آمریکا در مسیر تقویت روابط دوکشور ایجاد کرده اند، غلبه می کند. در همین راستا نشست ها و تماس ها بین هیئت های دو کشور به منظور تکمیل طرح اتصال شبکه ریلی دو کشور در منطقه شلمچه- بصره که در خدمت منافع دو ملت است، ادامه دارد.

ناظران معتقدند حملات علیه طرح اتصال شبکه ریلی ایران و عراق با هدف مانع تراشی در مسیر اجرای آن، با هدایت ایالات متحده آمریکا صورت می گیرد که با هر طرح توسعه ای که در جهت منافع ملت عراق باشد مخالف است.

برای اتصال شبکه ریلی ایران و عراق به احداث فقط 33 کیلومتر راه آهن نیاز است و نکته مهم در این میان، احداث پل بین دو کشور است که در تسهیل جابجایی مسافران و زائران بین دو کشور نقش خواهد داشت.

به رغم همه تلاش ها برای مانع تراشی در مسیر احداث راه آهن شلمچه- بصره، این پروژه به واقعیتی تبدیل شده است که منافع آن شامل هر دو کشور ایران و عراق خواهد شد. 


ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید

برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


سه شنبه 17 مرداد 1402 - 10:37:21