آغاز پیش‌فروش بلیت اتوبوس اربعین از هفته آینده

دو شنبه 16 مرداد 1402 - 7:41:39
آغاز پیش‌فروش بلیت اتوبوس اربعین از هفته آینده

مدیرکل حمل‏ و نقل جاده‌ای ایران از آغاز پیش فروش بلیت اتوبوس اربعین 1402 با نرخ مصوب از هفته آینده خبر داد.


به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  داریوش باقرجوان، مدیرکل حمل‏ و نقل مسافری سازمان راهداری و حمل‏ و نقل جاده‌‏ای گفت:  با توجه به محدودیت پروازی در ایام اربعین، بیش از ۹۵ درصد زائران به صورت زمینی به عراق سفر می‌کنند. اعزام زائران اربعین از ۲۷ مرداد آغاز می‌شود و تا ۲۰ شهریور ادامه دارد.
باقرجوان با اشاره به کرایه اتوبوس‌های اربعین از شهرهای مختلف به مرزهای زمینی افزود: بلیت اتوبوس‌ها با نرخ مصوب عرضه می‌شود که البته تنظیم بازار در این زمینه نرخ‌گذاری می‌کند و هزینه هر مسیر در تابلو نصب خواهد شد. افرادی که بلیت‌ها را با قیمت بیش از نرخ مصوب بفروشند، بر اساس کمیسیون ۱۱ و ۱۲ مربوط به تخلفات راننده و شرکت‌ها، با آنها برخورد می‌شود.
وی همچنین از زائران اربعین خواست برای سفر به مرزها از طریق حمل و نقل جاده‌ای فقط به ترمینال‌ها مراجعه کنند و از استفاده از خدمات حمل و نقل خارج از پایانه‌ها موسوم به آزادسواری که غیرقانونی است، بپرهیزند.
مدیرکل حمل‏ و نقل مسافری سازمان راهداری و حمل‏ و نقل جاده‌‏ای در ادامه با بیان اینکه بلیت اتوبوس اربعین بر اساس ظرفیت‌های موجود عرضه می‌شود، خاطرنشان کرد: اتوبوس‌ها در مسیرهای مختلف در ایام اربعین در مسیر مرزها فعال‌تر خواهند شد و ما سعی داریم ظرفیت‌ها را بهبود داده و خدمات مناسبی به زائران ارائه دهیم.
وی در پایان با اشاره به نحوه عرضه بلیت اتوبوس اربعین ۱۴۰۲ گفت: بلیت اتوبوس‌ها به مرزهای ۶ گانه به صورت اینترنتی و از طریق وب‌سایت‌های اختصاصی  یا مشترک شرکت‌های حمل و نقل جاده‌ای عرضه می‌شود.
 امسال مرزهای زمینی مهران، شلمچه، خسروی، چذابه، تمرچین و باشماق در ایام اربعین روی زائران باز است.


آخرین اخبار جهان اسلام را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
ویژههای الکوثر را اینجا دنبال کنید
از صفحه گردشگری الکوثر فارسی دیدن کنید


دو شنبه 16 مرداد 1402 - 7:41:29