آینده صهیونیست‌ها در سایه بحران داخلی

یک شنبه 15 مرداد 1402 - 18:0:0

بحران سیاسی داخلی در رژیم صهیونیستی وشکاف سیاسی شدید بین احزاب آن، افزایش پیدا می‌کند و نظرسنجی‌ها حاکی از عدم رضایت عمومی در این رژیم می‌باشند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، در کنار شکاف بین احزاب مخالف و مخالفان اصلاحات قضایی و ائتلاف دولتی که حامی این طرح است، اکنون در درون هر دو جبهه اختلافات قابل مشاهده شده‌اند.

این تقسیم بندی در صفوف مخالفان نیز نفوذ کرد و زمزمه افزایش قدرت یک حزب جدید متشکل از رهبران معترض به اصلاحات قضایی به پیش آمده است. نظرسنجی‌ها نیز حاکی از آنند که ممکن است این حزب 10 الی 12 کرسی را در کنست از آن خود کند که موجب کاهش کرسی های حزب چپ میانه و تغییرات اساسی در ساختارهای سیاسی و حزبی این رژیم غاصب شود.

از سوی دیگر، وضعیت در اردوگاه ائتلاف دولتی به رهبری بنیامین نتانیاهو بهتر به نظر نمی رسد و در بسیاری از مسائل بین اجزای آن اختلاف نظر وجود دارد. همچنین اختلافات درون حزب لیکود به سطح بی‌سابقه‌ای رسیده است و تحلیلگران وضعیت آن را شورشی توصیف می‌کند.

سردرگمی سیاسی حاکم بر رژیم صهیونیستی و فقدان راه حلی برای بحران در کوتاه مدت عامل نظرسنجی هایی شده است که نشان می دهند فاصله میان بنی گانتز و بنیامین نتانیاهو به نفع بنی گانتز بیشتر شده است و احزاب اپوزیسیون از احزاب ائتلافی دولت پیشی گرفته اند و 45 درصد از اسرائیلی‌ها ایجاد یک دولت واحد به ریاست نتانیاهو را رد کردند، بیش از 30 هفته است که تظاهرات علیه دولت نتانیاهو بر سر لایحه‌های اصلاح قوه قضاییه با هدف کنترل آن ادامه دارند.


ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید

برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


یک شنبه 15 مرداد 1402 - 14:31:38