سومین کنگره بین‌المللی سلامت در راهپیمایی بزرگ اربعین

پنج شنبه 12 مرداد 1402 - 15:0:0

ایران میزبان سومین کنگره بین‌المللی سلامت در راهپیمایی بزرگ اربعین بود این کنگره با حضور نمایندگانی از 40 کشور جهان از جمله عراق لبنان، آمریکا، بریتانیا، پاکستان و بحرین برگزار شد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، برنامه «مع مراسلین» شبکه جهانی الکوثر از سومین کنگره بین‌المللی سلامت در راهپیمایی بزرگ اربعین گزارشی را پخش نمود؛ در این گزارش آمده است: مقدمات برگزاری مراسم بزرگداشت اربعین امام حسین علیه السلام آغاز شد تهران پایتخت ایران میزبان سومین کنگره بین‌المللی سلامت در راهپیمایی بزرگ اربعین بود این کنگره با حضور نمایندگانی از 40 کشور جهان از جمله عراق لبنان، آمریکا، بریتانیا، پاکستان و بحرین برگزار شد. این کنگره برای بحث در مورد امنیت زائران اربعین در عراق است که یکی از بزرگترین اجتماعات انسانی در جهان محسوب می شود.

بهرام عین اللهی وزیر بهداشت ایران گفت: بزرگترین رویداد جهان اسلام و کل جهان، پیاده روی بزرگ اربعین است که به میزبانی مردم عراق برگزار می شود و با توجه به گرمای زیاد هوا باید آمادگی های لازم را داشته باشیم و از توانمندی‌ها و امکانات تخصصی در حوزه سلامت به بهترین نحو بهره مند شویم.

بیش از 2000 نفر از شرکت کنندگان در حوزه های مختلف علوم پزشکی، موکب داران، سازمان هلال احمر و سایر ارگان های دولتی و خصوصی در خصوص مشکلات، خطرات و آسیب های پزشکی در زیارت اربعین ، گسترش مراکز درمانی در مسیر پیاده روی و نحوه تسهیل تردد زائران و درمان آنان به تبادل نظر پرداختند.

در حاشیه این همایش نمایشگاهی از شرکت های پزشکی و علمی شرکت کننده در پیاده روی عظیم اربعین نیز برپا شد که به زائرین ایرانی و سایرین خدمات ارائه می کنند و به منظور اطمینان از دسترسی به بروزترین تجهیزات پزشکی، داروها و ... برای ایمنی و سلامت بازدیدکنندگان و حفظ جان آنها، توانمندی خود را به نمایش گذاشتند.

این کنگره نمونه‌ای از تلاش بی وقفه جمهوری اسلامی ایران و سایر کشورهای اسلامی برای حمایت از عراق برای برگزاری هرچه بهتر راهپیمایی با شکوه اربعین امام حسین علیه السلام است.


ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید

برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


پنج شنبه 12 مرداد 1402 - 11:26:4