نشست فوق‌العاده سازمان همکاری اسلامی در پی قرآن سوزی

یک شنبه 8 مرداد 1402 - 16:20:0
 نشست فوق‌العاده سازمان همکاری اسلامی در پی قرآن سوزی

در پی هتک حرمت قرآن در سوئد و دانمارک سازمان همکاری اسلامی اقدام به تشکیل نشست فوق‌العاده خواهد نمود.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، در پی هتک حرمت قرآن کریم در سوئد و دانمارک که چندین بار این اقدام هتاکانه تکرار شد و در پی پیشنهاد حسین امیرعبداللهیان و فؤاد حسین وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و عراق و موافقت دبیرکل سازمان همکاری اسلامی، نشست فوق‌العاده سازمان همکاری اسلامی برای بررسی این اقدامات شنیع فردا (دوشنبه) نهم مرداد ماه به صورت مجازی برگزار می‌شود.

پس از آنکه «سلوان مومیکا» تبعه سوئدی - عراقی ۲۹ تیر ماه برای دومین بار اقدام به هتک حرمت قرآن کریم آن هم با چراغ سبز پلیس سوئد کرد، حسین امیرعبداللهیان و فؤاد حسین وزرای خارجه جمهوری اسلامی ایران و عراق در گفت‌وگویی تلفنی ضمن محکوم کردن این اقدامات خواستار برگزاری نشست فوق العاده سازمان همکاری اسلامی شدند. امیرعبداللهیان همچنین در گفت‌وگوی تلفنی با «حسین ابراهیم طه» دبیرکل سازمان همکاری اسلامی بر برگزاری این نشست تأکید کرد.

این اقدامات واکنش‌های گسترده مسلمانان را به همره داشت و  کشور‌های مسلمان نیز این اقدامات را محکوم نمودند. سازمان همکاری اسلامی همچنین اول مرداد ماه نیز فعالیت نماینده پادشاهی سوئد در این سازمان را به دلیل هتک حرمت قرآن کریم در استکهلم به حال تعلیق در آورد. سازمان همکاری اسلامی طی بیانیه‌ای که در پایگاه اینترنتی خود منتشر کرد، اعلام کرد: «دبیرخانه سازمان همکاری اسلامی به دولت سوئد اعلام کرد که تصمیم گرفته تا فعالیت نماینده ویژه دولت پادشاهی سوئد در سازمان همکاری اسلامی را متوقف کند».


ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید

برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


یک شنبه 8 مرداد 1402 - 15:3:20