اعلام زمان ثبت‌نام و هزینه سفر زیارتی سوریه

سه شنبه 27 تیر 1402 - 14:29:5
اعلام زمان ثبت‌نام و هزینه سفر زیارتی سوریه

نام‌نویسی سفر زیارتی به سوریه در قالب کاروان زیر نظر سازمان حج و زیارت که از خرداد ماه سال گذشته متوقف شده بود، بار دیگر آغاز شد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، ثبت‌نام سفرهای زیارتی به سوریه آغاز شد و افراد می‌توانند برای تشرف به حرم حضرت زینب و رقیه سلام الله علیهما با کاروان‌های زیر نظر سازمان حج و زیارت به دمشق اعزام شوند.

هزینه سفر به سوریه 13 میلیون و 800 هزار تومان اعلام شده است و زائران به مدت یک هفته در هتل 5 ستاره در خیابان زینبیه نزدیک حرم حضرت زینب سلام‌الله علیها اسکان می‌یابند. به گفته سیدعباس حسینی، رئیس سازمان حج و زیارت هر هفته 80 زائر از تهران به دمشق اعزام می‌شوند.

در حال حاضر زائران فقط از تهران اعزام می‌شوند و زائران سایر استان‌ها هم برای تشرف به سوریه باید از ایستگاه پروازی تهران به دمشق بروند. زائران سوریه با توجه به محدودیت‌های موجود فقط در دمشق حضور دارند و به سایر شهرهای این کشور سفر نخواهند کرد. «محمد الرحمون»، وزیر کشور سوریه می‌گوید: امنیت زائران ایرانی در دمشق را تأمین می‌کنیم.

بر همین اساس، نخستین پرواز سفر زیارتی به سوریه در قالب کاروان زیر نظر سازمان حج و زیارت به طور رسمی از سوم مرداد صورت می‌گیرد و زائران با همراهی این کاروان، می‌توانند تاسوعا و عاشورای حسینی را در سوریه عزاداری کنند. نام‌نویسی در کاروان‌ها از طریق دفاتر زیارتی مجاز انجام می‌شود. 


ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید

برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


سه شنبه 27 تیر 1402 - 14:9:28