اوکراین و متحدان غربی آن مظنونان اصلی انفجار پل کریمه هستند

سه شنبه 27 تیر 1402 - 14:0:0

پل کریمه که مسیر اصلی ارتباطی بین روسیه و شبه جزیره کریمه به شمار می رود، بار دیگر هدف حملات نظامی قرار گرفت که آن را تا مدتی از دور خارج می کند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، در گزارش برنامه «قضیه ساخنه» در این باره آمده است: مسکو، حکومت اوکراین را به حمله اخیر به پل کریمه با کمک و مشورت دستگاه های اطلاعاتی آمریکا و انگلیس متهم کرد. در این حمله یک زن و شوهر جان خود را از دست دادند و دو کودک آنها زخمی شدند.

کمیته مبارزه با تروریسم روسیه اعلام کرد حمله به پل کریمه با استفاده از دو قایق بدون سرنشین اوکراینی که از راه دور کنترل می شدند صورت گرفت و آسیب هایی به بخشی از پل که مخصوص عبور خودروها است وارد کرد.

پل کریمه هشتم اکتبر سال گذشته نیز با استفاده از یک کامیون بمب گذاری شده هدف قرار گرفت. در آن زمان کارشناسان روس اعلام کردند انفجار با استفاده از یک فروند پهپاد صورت گرفت که همزمان با عبور یک قطار حامل تانکرهای سوخت از روی پل، دستور انفجار کامیون بمب گذاری شده را صادر کرد. بر اثر این انفجار تعدادی از تانکر های حامل سوخت به آتش کشیده شد و خساراتی به پل وارد شد. یک مقام بلندپایه اوکراینی بعدا به دست داشتن این کشور در انفجار پل کریمه اعتراف کرد.

اواخر ماه می امسال نیز «واسیلی ماریوف» رئیس اداره امنیت کشور اوکراین اعلام کرد اوکراین به دنبال راهی برای متوقف کردن مسیر تدارکاتی به شبه جزیره کریمه است.

پل کریمه 19 کیلومتر طول دارد و برای عبور خودروها و قطار طراحی شده است. بخش مربوط به عبور خودروها در ماه مه 2018 و بخش عبور کامیون ها در دسامبر 2019 افتتاح شد. 


ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید

برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


سه شنبه 27 تیر 1402 - 13:56:29