کنعانی: دخالت در مسئله جزایر ایرانی محکوم است

دو شنبه 26 تیر 1402 - 11:53:41

دیپلمات ارشد جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد مواضع سیاسی غیر دقیق و غیر سازنده ، قطعا هیچ گونه خللی در حاکمیت غیر قابل مذاکره ایران بر جزایر سه گانه وارد نمی‌کند. 

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان با بیان اینکه دخالت امارات و روسیه و هر طرف دیگری در مسئله جزایر سه‌گانه ایرانی در خلیج فارس محکوم است، گفت:  احترام به تمامیت ارضی تمام کشورها یک نکته اساسی در روابط بین‌الملل است و جمهوری اسلامی ایران هیچ‌گاه حقوق خود در مسئله تمامیت ارضی کوتاه نخواهد آمد.
ناصر کنعانی افزود: مراتب اعتراض رسمی ایرانی به دولت فدراسیون روسیه اعلام شد و مواضع غیر دقیق و غیرسازنده آن هیچ خللی در حاکمیت ایرانی به این جزایر نخواهد داشت.
سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران همچنین گفت: ایران در استفاده از ظرفیت‌های دپیلماتیک برای تامین حقوق ملت ایران غفلت نمی‌کند.
کنعانی همچنین در پاسخ به سوال دیگری  در مورد تعلیق رابرت مالی از پرونده ایران از سوی دولت آمریکا  و این که ایران ، آیا این موضوع را مثبت و یا منفی می داند؟ گفت: ارزیابی خاص مثبت و یا منفی در این ارتباط نداریم. ما به رفتارهای دولت آمریکا نگاه می‌کنیم .
وی تاکید کرد: رفت و آمد افراد مبنای  قضاوت ما نیست. ما به رفتارهای دولت‌ها نگاه می‌کنیم.
سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در پایان گفت: وزیر امور خارجه عمان امروز به تهران سفر می‌کند و با وزیر امور خارجه ایران  و تعدادی دیگر از مقامات کشورمان رایزنی می‌کند.


آخرین اخبار جهان اسلام را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
ویژههای الکوثر را اینجا دنبال کنید


دو شنبه 26 تیر 1402 - 11:53:34