عربستان زمان حج عمره را اعلام کرد

چهار شنبه 21 تیر 1402 - 7:53:7
عربستان زمان حج عمره را اعلام کرد

وزارت حج و عمره عربستان از آغاز موسم عمره با صدور مجوزهای لازم برای شهروندان و ساکنان این کشور و دیگر کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس خبر می دهد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  پس از گذشت کمتر از یک هفته از آغاز صدور روادید ادای حج عمره از سوی وزارت حج و عمره عربستان سعودی، این وزارتخانه شامگاه سه شنبه با صدور بیانیه ای، آغاز موسم جدید عمره را اعلام کرد.
در بیانیه این وزارتخانه که در خبرگزاری رسمی عربستان منتشر شده، در این باره آمده است: موسم عمره با صدور مجوزهای لازم از طریق نرم افزارهای (نُسُک) یا (توکلنا) برای شهروندان و ساکنان (عربستان) و شهروندان و ساکنان کشورهای شورای همکاری خلیج فارس آغاز شد.
وزارت حج و عمره عربستان در ادامه بیانیه خود ضمن تاکید بر این موسم حج تمتع سال 1444 هجری قمری موفقیت آمیز بوده، عنوان کرد که موسم جدید عمره نیز با هدف ایجاد شرایط انجام مناسک آن از سوی بسیاری از مسلمانان آغاز شده است.
این در حالی است که این وزارتخانه چهارشنبه هفته گذشته نیز اعلام کرده بود که صدور روادید الکترونیکی عمره برای افراد درخواست کننده از طریق نرم افزار نسک را آغاز کرده با این حال، زمان ورود آنها به عربستان از اول محرم 1445 هجری قمری (سه شنبه یا چهارشنبه هفته آینده) خواهد بود.
شایان ذکر است که نسک به عنوان یکی از نرم افزاری رسمی وزارت حج و عمره عربستان، برای صدور مجوزهای لازم جهت ادای مناسک عمره بر اساس ظرفیت مورد تایید نهادهای ذی ربط راه اندازی شده در حالی که نرم افزار توکلنا نیز برای اطمینان از سلامتی و وضعیت جسمانی فرد متقاضی مجوز است.


آخرین اخبار جهان اسلام را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
ویژههای الکوثر را اینجا دنبال کنید
از صفحه گردشگری الکوثر فارسی دیدن کنید


چهار شنبه 21 تیر 1402 - 7:52:54