آغاز مسابقات بین‌المللی قرآن «جایزه کربلا »

دو شنبه 19 تیر 1402 - 9:1:32
آغاز مسابقات بین‌المللی قرآن «جایزه کربلا »

آیین افتتاحیه دومین دوره مسابقات بین‌المللی حفظ و تلاوت قرآن جایزه کربلا عصر دیروز در صحن حرم مطهر حسینی در کربلای معلی برگزار شد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، در آیین افتتاحیه این مسابقات، شیخ عبدالمهدی الکربلایی، متولی شرعی آستان مقدس حسینی، سید ریاض الحکیم، از علمای برجسته حوزه علمیه، شیخ علی النجفی، مدیر دفتر آیت الله العظمی شیخ بشیر النجفی از مراجع تقلید حوزه علمیه نجف، شیخ خیرالدین الهادی، مدیر دارالقرآن آستان حسینی و جمعی از علما و فضلای حوزه علمیه نجف اشرف و مسئولان آستان حسینی و همچنین، داوران مسابقات حضور داشتند.
شیخ عبدالمهدی الکربلایی در آیین افتتاحیه با بیان اینکه هدف از برپایی این مسابقات بهره‌گیری از نور قرآن برای رهایی یافتن از تاریکی و جهل است، گفت: همچنین، این رقابت‌ها حرکتی در جهت کشف استعدادهای قرآنی است، به‌ویژه قاریانی که با صدای زیبای و ادای نیکوی خود محبوب می‌شوند و دیگران را به خود جذب می‌کنند.
متولی شرعی حرم حسینی تأکید کرد: برپایی مسابقات بین‌المللی حفظ و تلاوت قرآن جایزه کربلا بیانگر اهتمام ویژه آستان حسینی به کلام وحی است.

در ادامه این مراسم، سید ریاض الحکیم، از علمای برجسته حوزه علمیه به نمایندگی از حوزه‌های علمیه و شیخ علی النجفی، مدیر دفتر آیت‌الله العظمی بشیر النجفی و فرزند این مرجع دینی برجسته نجف سخنرانی کردند و بخش گفت‌وگوی قرآنی توسط «زین العابدین المرشدی» از شاعران برجسته عراقی از دیگر بخش‌های مراسم افتتاحیه مسابقات بود.
همچنین، شیخ خیرالدین الهادی، مدیر دارالقرآن آستان حسینی از دیگر سخنرانان این مراسم بود که برپایی این مسابقات در جوار حرم مطهر امام حسین(ع) را از امتیازات منحصر به فرد این رویداد قرآنی دانست.
وی با اشاره به حمایت ویژه متولی شرعی حرم حسینی از این رقابت‌ها گفت: این مسابقات، رقابت از سطح بین‌المللی را به رقابت در سطح عتبات مقدسه، زیارتگاه‌ها و مقامات منتقل کرده است.
کرار الشمری، مسئول مرکز رسانه قرآنی دارالقرآن آستان حسینی نیز در این باره گفت: ۵۴ قاری و حافظ از بیش از ۳۰ آستان مقدس، زیارتگاه و مسجد در این رقابت‌ها حضور دارند.
وی افزود: شرکت کنندگان حاضر در دومین دوره جایزه بین‌المللی حفظ و تلاوت قرآن کربلا از کشورهای عراق، ایران، عربستان، کویت، سوریه، لبنان، الجزایر، افغانستان، ترکیه و مصر هستند.
کرار الشمری با اشاره به این که ۱۵ داور متخصص بین‌المللی، اجرای شرکت‌کنندگان در این دوره از مسابقات را ارزیابی می‌کنند، گفت: هدف از برپایی این مسابقات این است که به جهانیان نشان دهیم که با همیشه و پیوسته با قرآن هستیم و با هجمه‌های هدفمند علیه این کتاب الهی برخورد می‌کنیم.
وی اضافه کرد: ما همچنین با برپایی این رویداد قرآنی می‌خواهیم به جهانیان نشان دهیم که هر چقدر دشمنان بری ایجاد فتنه تلاش کنند، خداوند متعال این فتنه آن‌ها را به دست گروهی از مؤمنان حافظ کلام وحی خنثی خواهد کرد.
یادآوری می‌شود، دومین دوره مسابقات بین‌المللی حفظ و تلاوت قرآن جایزه کربلا به همت دارالقرآن آستان مقدس حسینی و در چارچوب فعالیت‌های هفته یاری قرآن در صحن حرم مطهر حسینی در کربلای معلی برگزار می‌شود.


آخرین اخبار جهان اسلام را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
ویژههای الکوثر را اینجا دنبال کنید
از صفحات دین و زندگی و ندای نور الکوثر فارسی دیدن کنید


دو شنبه 19 تیر 1402 - 8:59:7