عربستان: سال آینده مراکز اقامت حجاج در مشاعر اولویت بندی می شود

دو شنبه 12 تیر 1402 - 11:0:0
عربستان: سال آینده مراکز اقامت حجاج در مشاعر اولویت بندی می شود

وزیر حج و عمره عربستان اعلام کرد که اولویت تعیین مکان اقامت حجاج در مشاعر مقدسه (منا، عرفات و مزدلفه) در موسم حج 1445 هجری قمری (2024 میلادی) بر اساس ترتیب زمانی بستن قرارداد کشورها با عربستان خواهد بود.


به گزارش پایگاه شبکه الکوثربه نقل ازشفقنا،  توفیق الربیعه وزیر حج و عمره عربستان در چهل و پنجمین جشن اختتامیه سالانه حج تحت عنوان «ختامه مسک » این خبر را اعلام کرد.
الربیعه تاکید کرد: کشورهایی که قراردادهای خود را زودتر ببندند در اولویت انتخاب اماکن مناسب برای زائران خود در قرار خواهند گرفت تا از آمادگی های اولیه اطمینان حاصل شود و بتوانیم خدماتی متمایز به زائران خانه خدا ارائه دهیم.
تا موسم حج امسال، مقامات سعودی با توجه به ملاحظات خاص و بدون احتساب اولویت انجام تشریفات زیارتی، مکان‌های اسکان هیئت‌های حج را برای هر کشور در مشاعر مقدسه تعیین می‌کردند.
الربیعه از اولین برنامه‌ ریزی زودهنگام تشریفات حج در تاریخ عربستان برای موسم 2024 خبر داد و افزود: روز جمعه برنامه اقدامات مقدماتی برای موسم آینده حج به دفاتر امور حج تحویل داده شد که شامل سهم هر کشور و جدول زمانی جدید برای اطمینان از آمادگی اولیه برای موسم 1445 هجری است.
وی ادامه داد: در تاریخ 16 سپتامبر 2023 جلسات مقدماتی آغاز و درگاه الکترونیکی برای ورود اطلاعات، اعلام فهرست شرکت های دارای مجوز و همچنین عقد قرارداد با اداره کل هواپیمایی کشوری باز می شود. الربیعه افزود که جلسات و ارائه بسته های خدماتی در تاریخ 4 نوامبر 2023 به پایان خواهد رسید.
وی ادامه داد: در 25 فوریه 2024 قراردادهای مربوط به اسکان و مشاعر تکمیل می شود و کشورهایی که قرارداد خود را زودترببندند در اولویت انتخاب مکان در مشاعر قرار می گیرند.
الربیعه افزود: در 20 شعبان 1445 برابر با 1 مارس 2024، صدور روادید حج آغاز می شود و تا 20 شوال (29 آوریل 2024) ادامه می یابد و ورود حجاج به عربستان ازاول ذی القعده برابر با می 2024 آغاز می شود.


آخرین اخبار جهان اسلام را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
ویژههای الکوثر را اینجا دنبال کنید
از صفحه گردشگری الکوثر فارسی دیدن کنید

 


دو شنبه 12 تیر 1402 - 8:41:43