نشست اضطراری سازمان همکاری اسلامی در خصوص اهانت به قرآن کریم

جمعه 9 تیر 1402 - 13:2:0
نشست اضطراری سازمان همکاری اسلامی در خصوص اهانت به قرآن کریم

سازمان همکاری اسلامی در واکنش به اقدام موهن قرآن سوزی در سوئد، نشست اضطراری برگزار خواهد کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، دبیرخانه سازمان همکاری اسلامی شامگاه پنجشنبه اعلام کرد که هفته آینده در شهر جده عربستان نشستی اضطراری به دلیل آتش زدن یک نسخه از قرآن کریم در سوئد برگزار خواهد کرد.

این بیانیه افزود که اعضای سازمان همکاری اسلامی در نشست خود، در خصوص اقدامات لازم برای مقابله با این گونه رفتارهای پست و همچنین گرفتن یک موضع واحد درخصوص هتک حرمت قرآن کریم بحث و تبادل نظر خواهند کرد.

این نشست اضطراری و بدون سقف زمانی برای کمیته اجرایی برگزار می شود تا اقدامات لازم در خصوص پیامدهای اقدام سوزاندن قرآن کریم در روز عید قربان در سوئد را پیگیری کند.

روز چهارشنبه سلوان مومیکا یک مهاجر عراقی ۳۷ ساله، نسخه‌ای از قرآن کریم را به آتش کشید و صفحات آن را پاره کرد. او از روستای قره قوش در استان نینوا است و خود را در رسانه‌های اجتماعی، مفکر، نویسنده و ملحد معرفی می‌کند.

مومیکا به حزب اتحادیه دموکراتیک سریانی که یک حزب سیاسی در سوریه است، وابستگی دارد. وی سال ۲۰۱۷ در عراق به اتهام جنایت جنگی بازداشت شد، اما با مداخله بین المللی آزاد گشت و هم اکنون افسر گروه مسلح گردان‌های عقاب‌های سریان در سوئد است.

پیشتر رئیس شورای عالی قضایی عراق به دادستانی عمومی و با هماهنگی دادگاه تحقیقات منطقه یک الکرخ دستور داد که اقدامات حقوقی برای استرداد عامل آتش زدن قرآن کریم را اتخاذ کند و این فرد طبق قانون محاکمه شود.

بهمن ماه سال گذشته نیز «راسموس پالودان» یک شهروند تندرو و اسلام ستیز سوئدی - دانمارکی در اقدامی موهن، یک نسخه از قرآن را در مقابل ساختمان سفارت ترکیه در پایتخت سوئد آتش زد که او هم مانند قرآن‌سوزی اخیر، برای این اقدام زشت و موهن خود از مقامات سوئد مجوز گرفته بود.


 

ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید

برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


جمعه 9 تیر 1402 - 12:16:0