در تابستان برای کودکان چگونه برنامه ریزی کنیم؟

پنج شنبه 1 تیر 1402 - 9:18:32

یک کارشناس مسائل آموزشی و تربیتی با تاکید بر لزوم بهره برداری بهینه از اوقات فراغت کودکان در فصل تابستان تاکید کرد تعطیلات تابستان باید تفریحی- آموزشی باشد تا وقت کودکان تلف نشود.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، زینب الشیخ علی در برنامه «یوم جدید» که با موضوع «تعطیلات تابستانی» روی آنتن شبکه الکوثر رفت گفت: اکثر کودکان بعد از 9 ماه درس خواندن و تلاش کردن در مدارس، تعطیلات تابستان را به بازی و تفریح کردن سرگرم می شوند و به این ترتیب تعطیلات تابستان به وقت تلف شده تبدیل می شود.

این کارشناس تربیتی افزود: همه خانواده ها در طول سال تحصیلی وقت کودکانشان را ساماندهی می کنند تا به آنها برای افزایش بهره وری و تحصیل بهتر کمک کنند. خانواده ها بر خواب منظم و در ساعات معین تاکید می کنند تا تمرکز کودکان بیشتر شود و مراقب فعالیت جسمی و ذهنی آنها هستند تا در شرایط روانی خوبی باشند. به همین صورت لازم است در تعطیلات تابستانی هم از کودکان مراقبت و برای آنها برنامه ریزی شود تا بهترین استفاده را از تعطیلات ببرند و وقتشان تلف نشود.

زینب الشیخ علی تاکید کرد، باید وقت کودکان ساماندهی شود تا مهارت ها و توانایی های آنان افزایش یابد. از این رو لازم است کودکان در باشگاه های تفریحی- آموزشی ثبت نام شوند تا به ورزش و یادگیری بپردازند و سلامت آنها حفظ شود. 


ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید

برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


پنج شنبه 1 تیر 1402 - 9:18:22

دسته بندی :