۹۲ پیش نشست کنگره بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی رهبر معظم انقلاب برگزار شد

چهار شنبه 31 خرداد 1402 - 16:10:0
۹۲ پیش نشست کنگره بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی رهبر معظم انقلاب برگزار شد

عضو هیات علمی جامعه المصطفی العالمیه گفت: ۹۲ پیش نشست، ۵۴ کارگاه و ۱۱ کرسی تاکنون در ایران،کربلا، اندونزی، لبنان، ترکیه و کراچی پاکستان در راستای کنگره بین المللی اندیشه‌های قرآنی مقام معظم رهبری برگزار شده است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، حجت الاسلام سید عیسی مسترحمی در پیش نشست همایش بین المللی اندیشه های قرآنی مقام معظم رهبری به همت نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاههای آزاد اسلامی کردستان اظهار کرد: امیدوارم این نشست سرآغازی برای شروع و تقویت همکاریهای دانشگاه آزاد و جامعه المصطفی العالمیه باشد.
وی یادآور شد: این کنگره بین‌المللی از ۲ سال قبل با همکاری دانشگاه آزاد اسلامی کار خود را آغاز کرده و برآیند آن تشکیل شورای کنگره و مشخص شدن اهداف آن در حوزه نشر قرآن کریم و آموزه‌های آن است.
عضو هیات علمی جامعه المصطفی العالمیه با اشاره به این که کنگره بین المللی اندیشه های قرآنی امام خامنه ای از سال گذشته با همکاری دفتر نشر آثار مقام معظم رهبری و همکاری دانشگاه آزاد اسلامی کار خود را آغاز کرد، افزود: تاکنون ۱۰۰ مرکز و ارگان و نهاد به شکل رسمی برای مشارکت در این کنگره اعلام آمادگی کردند و بسیاری از این مراکز هم پیش نشست هایی داشته اند.
معاون علمی دبیرخانه کنگره بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی رهبر معظم انقلاب ادامه داد: هدف از این برنامه و همایش، ترویج معارف قرآنی با نگاهی به اندیشه های آیت الله خامنه ای است.
حجت الاسلام مسترحمی گفت: هدف اصلی این بوده که به این وسیله به ساحت نورانی قرآن و اندیشه های مقام معظم رهبری ادای دینی کرده باشیم و به لطف الهی تعامل خوبی بین دبیرخانه کنگره و بسیج اساتید، طلاب و روحانیون کشور شکل گرفته و تداوم خواهد داشت.
وی در تشریح چارچوب سازمانی و تخصصی کنگره، اظهار کرد: اشاره به دقیق بودن و دقت مقام معظم در بحث تلاوت قرآن و منبع شناخت کنگره ( معرفی کتابها، مقالات، پایان نامه ها و نرم افزارها )ی مرتبط با اندیشه های قرآنی مقام معظم رهبری از جمله چارچوبهاست و علاقمندان تا پایان مرداد ماه امسال می توانند آثار خود را برای شرکت در کنگره که آبان امسال در قم، تهران، مشهد و اصفهان برگزار می شود.
معاون علمی دبیرخانه کنگره بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی رهبر معظم انقلاب ادامه داد: تاکنون هزار و ۱۴۷ مقابله به دبیرخانه کنگره ارسال و هزار و ۴۶۰ نفر آثار خود را در سامانه کنگره ثبت کرده‌اند.
رییس دانشگاه آزاد اسلامی کردستان نیز این نشست را فرصتی برای بیان اندیشه های ناب مقام معظم رهبری در حوزه اندیشه های قرآنی برشمرد و افزود: دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج آماده هر نوع همکاری است.
قباد میمنت آبادی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه «که اگر از قرآن و عترت استفاده کنیم قطعا زندگی بهتری خواهیم داشت» از اساتید و دانشجویان خواست تا در این کنگره حضور فعالانه‌ای داشته باشند.


آخرین اخبار جهان اسلام را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
ویژههای الکوثر را اینجا دنبال کنید


چهار شنبه 31 خرداد 1402 - 12:4:48

دسته بندی :