اسرار دریاچه‌های ارواح در اندونزی+ فیلم

جمعه 26 خرداد 1402 - 9:0:0

یکی از شناخته شده‌ترین جاذبه‌های گردشگری در آسیای جنوب شرقی در جزیره فلورس اندونزی قرار دارد که هر ساله گردشگران بسیاری از نقاط مختلف دنیا را به سوی خود می‌کشاند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، این جاذبه گردشگری، دریاچه‌های منحصر به فرد کلیموتو است که گزارشی درباره آن در برنامه «یوم جدید» شبکه الکوثر پخش شد. 

در جزیره فلورس یک کوه آتشفشانی به نام کلیموتو وجود دارد که سه دریاچه بی مثال را در دهانه خود جای داده است. یکی از ویژگی های دریاچه های کلیموتو اندونزی این است که هر لحظه رنگ متفاوتی به خود می گیرند. این پدیده یک امری کاملا طبیعی بوده و جذابیت بسیار زیادی برای مسافران و گردشگران دارد.

مردم محلی به آن سه دریاچه نیز می گویند که دلیل آن برگرفته از افسانه های بومی اهالی این منطقه است. اعتقاد مردم اندونزی بر این است که دریاچه کلیموتو سکونت گاه ارواح سرگردان است. نام یکی از دریاچه ها Tiwu Nuwa Muri Koo Fai است، آن ها می گویند روح های جوان (کسانی که در سنین پایین فوت کردند و یا ازدواج نکرده بودند) در این دریاچه زندگی می کنند که از دو تای دیگر بزرگ تر و عمیق تر نیز هست. 

دریاچه دیگر Tiwu Ata Polo است که گفته می شود ارواح خبیثه در آن تردد می کنند، افرادی که در زندگی خود روی زمین اقدامات شرورانه انجام دادند و یا تلاش کردند سحر و جادو کنند.

دریاچه دیگر که در غرب دو دریاچه مذکور و با فاصله اندکی از آنها قرار دارد Tiwu Ata Mbupu است که محلی ها می گویند روح های پیر (کسانی که در سن بالا فوت کردند) در آن زندگی می کنند.

یکی دیگر از افسانه ها می گوید که اگر دیوارهای دهانه آتشفشان به نحوی سقوط کنند و این باعث شود که سه دریاچه ادغام شوند، به این معنی است که پایان جهان نزدیک است.

دریاچه ی روح های جوان به طور معمول به رنگ آبی یا سبز است. دریاچه ی ارواح خبیثه نیز به رنگ قهوه ای، سبز و قرمز تیره است. دریاچه ی پیرها به رنگ قهوه ای و سفید دیده می شود. گاز های آتشفشانی، تغییر دما، فرسایش دیواره های آتشفشانی و فعالیت های میکروبی علت تغییر رنگ دریاچه ها است. 


ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید

برای دیدن سایر ویدئوها اینجا کلیک کنید


پنج شنبه 25 خرداد 1402 - 20:17:5