وزیر خارجه عمان:

ایران و آمریکا به توافق برای مبادله زندانیان نزدیکند

پنج شنبه 25 خرداد 1402 - 9:18:35
ایران و آمریکا به توافق برای مبادله زندانیان نزدیکند

وزیر خارجه عمان از نزدیک شدن ایران و آمریکا به توافق برای مبادله زندانیان و جدی بودن تهران برای دستیابی به توافق در پرونده هسته ای خبر داد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، بدر بن حمد البوسعیدی در مصاحبه با وبگاه «المانیتور» اظهار داشت، جدی بودن واشنگتن و تهران را در تلاش‌ها برای احیای توافق هسته‌ای احساس می‌کند.

وی درباره توافق احتمالی تبادل زندانیان بین ایران و آمریکا نیز گفت: «می‌توانم بگویم که آنها نزدیک هستند. احتمالاً فقط بحث موضوعات فنی باقی مانده است».

به نوشته المانیتور وزیر خارجه عمان درباره وجوه مسدود شده ایران در کشورهای خارجی نیز تصریح کرد: «آنها باید یک چارچوب و یک جدول زمانی برای نحوه ساماندهی کردن (آزادسازی پول‌های ایران) داشته باشند. گمان می‌کنم آنها در حال حل و فصل مسائل هستند».

البوسعیدی ضمن اجتناب از تایید مستقیم میانجی‌گری عمان برای توافق احتمالی برسر تبادل زندانیان یا امول بلوکه‌ شده ایران گفت، کشورش با حسن نیت، اماکن دیپلماتیک خود چه در خاک عمان و چه در هر جای دیگری را برای کمک به هر دو طرف پیشنهاد کرده است.

پیش از این، وبگاه «آکسیوس» به نقل از پنج مقام آمریکایی، اسرائیلی و اروپایی مدعی شده بود «برت مک‌گورک» مشاور ارشد بایدن در امور خاورمیانه در ماه جاری میلادی برای گفت‌وگو با مقام‌های عمانی در خصوص امکان تعامل دیپلماتیک با ایران در برنامه هسته‌ای این کشور به عمان سفر کرده بود. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید


پنج شنبه 25 خرداد 1402 - 9:18:17

دسته بندی :