افتخار به تعلق به هویت اسلامی از دستاورد‌های امام(ره)

دو شنبه 15 خرداد 1402 - 15:12:35

پژوهشگر اسلامی و استاد حوزوی: امام خمینی (رحمت الله علیه) اصالت و افتخار تاریخی و دینی را به ملت بازگرداند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، جعفر عساف​​ پژوهشگر اسلامی و استاد حوزوی در جریان شرکت در برنامه «قضیه ساخنه» شبکه الکوثر به مناسبت سالروز ارتحال حضرت امام خمینی (ره) در خصوص شخصیت این امام بزرگوار گفت: تردیدی نیست که تحولاتی که امام خمینی (ره) ایجاد نمودند تحولات بزرگی هستند و در امتداد آنها مکتب امام خمینی (ره) تعریف می شود. مکتب امام خمینی (ره) این تحولات را به وجود آورد و مهم ترین دستاورد آنها، افتخار به تعلق داشتن به این مکتب است.

وی در ادامه گفت: شکی نیست که پیش از نهضت امام خمینی (ره) امت اسلامی سلب هویت شده بود مانند انسانی که به مرحله ای می رسد که هویت خود را گرامی نمی دارد و نسبت به آن بیگانه می شود. سعی می کند متعلق به هویت دیگری باشد و به دیگران افتخار کند. امت اسلام، ملت ایران و مردم عرب، در مرحله از دست دادن عزت نفس و افتخار به ارزش های دینی و تاریخی بودند و الگوی غربی و انسان غربی الگویی شده بود که بسیاری در جهان اسلام به دنبال آن هستند.

وی افزود: در این هنگام و در چنین شرایطی امام(ره) توانست امت اسلامی را به اصالت آن و به افتخار آن به دین، ارزش ها و تاریخ درخشانش بازگرداند، وقتی ملتی به تاریخ و هویت خود افتخار می کند و به خودباوری می رسد، شکی نیست که پیروزی‌های بزرگ و تحولاتی رقم خواهد زد، که همه اینها نتیجه نقش اساسی امام خمینی در ایجاد خودباوری درامت است.


 

ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید

برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


دو شنبه 15 خرداد 1402 - 13:45:32