بررسی ماموریت ناوگروه ۸۶ ارتش در برنامه قضیه ساخنه ؛

کارشناس لبنانی : ایران به توانمندی نظامی ابرقدرت ها دست یافت

چهار شنبه 3 خرداد 1402 - 18:37:59

یک کارشناس مسائل نظامی و راهبردی با اشاره به ماموریت ناوگروه ۸۶ نیروی دریایی ارتش ایران در آب های بین المللی تاکید کرد نیروی دریایی ایران به موفقیتی بی نظیر دست یافت.

ویژه‌ -الکوثر :  سرتیپ بازنشسته  «امین حطیط »  در گفتگو با برنامه «قضیه ساخنه » شبکه جهانی الکوثر تصریح کرد: ماموریت نیروی دریایی  ایران چالش بزرگی برای دشمنان تهران بود و سؤالات زیادی را دراین باره مطرح کرد از جمله اینکه جمهوری اسلامی این توانمندی ها را چطور کسب کرده است ، چراکه آنها  قابلیت هایی هستند که فقط ابرقدرت ها دارند.
دکتر حطیط افزود: انجام موفق چنین ماموریتی از سوی نیروی دریایی ارتش ایران نشان دهنده  این است که ایرانیان  سه چالش عمده را دراین خصوص حل کرده اند.
وی افزود: چالش اول مربوط به نوع شناورهای دریایی است که استفاده شده و این امر مستلزم دانش، مهارت و توان فنی بالای مهندسان ایرانی است  و اکنون ناوهای ایرانی می توانند سفرهای بلند مدت در آبهای بین المللی انجام دهند و مشکلات فنی و مکانیکی خود را هم دراین سفرها حل کنند.
این کارشناس لبنانی ادامه داد: نیروی دریایی ارتش ایران همچنین بر چالشهایی چون مساله نگهداری و کنترل کشتی ها و نیز چالش تامین غذا و خدمات زندگی برای  نیروها فائق آمده است.
این تحلیلگر نظامی لبنانی در پایان گفت: به طورقطعی می توان گفت که نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در مواجهه با چالش های این ماموریت دریایی ، بی نظیر بوده و این موضوع هم اکنون سوالات زیادی را برای دشمنان ایران ایجاد کرده است .


آخرین اخبار جهان اسلام را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
ویژههای الکوثر را اینجا دنبال کنید


چهار شنبه 3 خرداد 1402 - 17:44:1