گزارش برنامه مع المراسلین از عراق:

چارچوب هماهنگی در پی تحریم جلسه تصویب بودجه

چهار شنبه 3 خرداد 1402 - 17:44:7

نمایندگان وابسته به کمیته هماهنگی گروه‌های سیاسی شیعی در عراق موسوم به «چارچوب هماهنگی» جلسه رای گیری برای تصویب بودجه عمومی این کشور را تحریم کردند.

ویژه‌ -الکوثر :  شمارش معکوس برای رای گیری لایحه بودجه عمومی عراق که برای سه سال برنامه ریزی شده است ؛ آغاز شده اما نمایندگان «چارچوب هماهنگی» به نحوه توزیع بودجه و بی عدالتی دراین خصوص اعتراض دارند.
آنها تاکید کردند اگردرمساله اختصاص بودجه ، برخورد عادلانه ای با استان های جنوبی عراق صورت نگیرد ، در جلسه رای گیری  تصویب بودجه شرکت نخواهند کرد.
به گفته نمایندگان چارچوب هماهنگی، اعتبارات مالی برای توسعه مناطق و فرمانداری‌ها دو برابر شده اما در خصوص استان های جنوبی  که عمدتا نفتی هستند و منبع اصلی تامین بودجه نیز به شمار می روند ، رعایت انصاف صورت نگرفته است.
براساس این گزارش ، درحالی که برای استان های جنوبی و مرکزی عراق  پنج تریلیون دینار بودجه پیش بینی شده ، این رقم  برای منطقه کردستان عراق بیست تریلیون دینار در نظر گرفته شده است.
کمیسیون مالی مجلس عراق ابراز امیدواری کرده است در چند روز آینده به اختلافات بر سر لایحه بودجه رسیدگی می کند و به آنها پایان می دهد اما این مهم  را به شرکت و حضور مخالفان در جلسه رای گیری که تا پایان هفته برگزار می شود، مشروط کرده است .

 


آخرین اخبار جهان اسلام را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
ویژههای الکوثر را اینجا دنبال کنید


چهار شنبه 3 خرداد 1402 - 17:6:7