برنامه یوم الجدید:

زیارتی کوتاه در حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) درجنوب تهران

دو شنبه 1 خرداد 1402 - 19:24:16

دوربین برنامه یوم الجدید شبکه الکوثر به حرم مطهر حضرت عبدالعظیم بن عبدالله حسنی علیه‌السلام معروف به عبدالعظیم حسنی، شاه عبدالعظیم و سیدالکریم، از نوادگان امام حسن مجتبی (ع) رفته است.

ویژه ‌ -الکوثر تبار حضرت عبدالعظیم حسنی علیه السّلام  با چهار واسطه ، به سبط اکبر پیامبر خدا صلّی الله علیه و آله و سلّم و خاندان وحی می رسد . درباره تبار و نسب ایشان آورده اند اوابوالقاسم ،عبدالعظیم بن عبدالله بن علی بن حسن بن زید بن الحسن بن علی بن ابی طالب از علمای حسنی است که نسب او به امام حسن علیه السلام ختم می شود.
حضرت عبدالعظیم بن عبدالله حسنی علیه‌السلام را از بزرگان علم حدیث می دانند و با چهار امام شیعه در قرن دوم و سوم هجری معاصر بوده است.
روایت است  امام هادی علیه السّلام چون آن حضرت را دیدند فرمودند :«مرحباً بک یا اباالقاسم، انت ولینا حقاً.» «آفرین بر تو ای ابوالقاسم  به راستی که تو یاور و دوست ما هستی.» حضرت عبدالعظیم (علیه‌السلام) گفت: «ای فرزند رسول خدا! اینک که در خدمت شما هستم می‌خواهم دین خود را بر شما عرضه نمایم تا اگر پسندیده و مرضی خداوند است بر آن ثابت بمانم.» امام (علیه‌السلام) فرمود: «بیان کن برایم اعتقادات خود را.»

 


آخرین اخبار جهان اسلام را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
ویژههای الکوثر را اینجا دنبال کنید
از صفحات دین و زندگی و ندای نور الکوثر فارسی دیدن کنید


دو شنبه 1 خرداد 1402 - 19:20:33

پربازدیدها