ادامه سفر سران عرب از جمله بشار اسد به شهر جده 

جمعه 29 اردیبهشت 1402 - 13:25:0
ادامه سفر سران عرب از جمله بشار اسد به شهر جده 

سران کشورهای عربی برای شرکت در سی و دومین اجلاس سران اتحادیه عرب که قرار است روز جمعه برگزار شود، به شهر جده عربستان سرازیر می شوند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، تعدادی از سران کشورهای عربی از جمله بشار اسد رئیس جمهور سوریه، عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر، محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین، قیس سعید رئیس جمهور تونس، نجیب میقاتی نخست وزیر لبنان و محمد المنفی رئیس شورای ریاست جمهوری لیبی وارد جده شده اند.  
پیش بینی می شود که بشار اسد، رئیس جمهور سوریه پس از سال ها دوری از این اتحادیه ، توجهات را به سوی خود جلب کند زیرا این اولین شرکت بشار اسد، رئیس جمهور سوریه در نشست سران کشورهای عربی از سال 2010 است. 
مشارکت اسد در سی و دومین نشست شورای اتحادیه عرب  که امروز جمعه در شهر جده عربستان برگزار می شود. به دعوت سلمان بن عبدالعزیز پادشاه عربستان صورت می گیرد. 
اسد نیز به نوبه خود تأکید کرد که برگزاری نشست سران کشورهای عربی در عربستان سعودی، اقدامات مشترک اعراب را برای دستیابی به آرزوهای مردم عرب تقویت خواهد کرد.  
شهر جده عربستان سعودی هم اکنون شاهد نشست های جانبی در حاشیه اجلاس سران کشورهای عربی است که تعدادی از سران و رهبران کشورهای عربی گرد هم می آیند که اسد نیز در آن شریک خواهد بود. 


 


جمعه 29 اردیبهشت 1402 - 13:21:51