برگزاری چهارمین دور گفتگوی اسلام و کلیسای شرق آشوری در تهران

یک شنبه 24 اردیبهشت 1402 - 15:47:0

جمهوری اسلامی ایران از طریق برگزاری گفت‌وگوی ادیان به دنبال تقویت و توسعه همکاری‌های دوجانبه در زمینه گفتگوی مذهبی از شرق تا غرب است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، دور چهارم گفتگوی اسلام و کلیسای شرق آشوری با موضوع ایمان و جوانان برگزار شد و خلیل حاج خلیل خبرنگار الکوثر در برنامه «مع مراسلین» دراین باره گزارش کرد: ادیان آسمانی بشریت متعدداند اما هدف اصلی آنها برقراری امنیت، صلح و همزیستی مسالمت آمیز برای همه جهان است و به همین دلیل تهران میزبان چهارمین دور گفتگوی اسلام و کلیسای شرق آشوری، زیر نظر مرکز گفتگوی ادیان و فرهنگها، وابسته به سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی است.
علی یونسی دستیار ویژه رئیس‌جمهور ایران در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی گفت: هدف اصلی ما از برگزاری این گفت‌وگو تأیید این است که جمهوری اسلامی در دفاع از حقوق بشر و همه مستضعفان جهان صرف نظر از مذهبشان تلاش و همکاری می کند و این نشان می دهد که ما به دنبال جنگ نیستیم اما از گفتگو استقبال می کنیم.
پاتریارک مار آوا سوم روئیل؛ رهبر جهانی کلیسای شرق آشوری گفت: این چهارمین دور گفتگو است که ما در اینجا حاضر هستیم و ما مسیحیان شرق از این جا اعلام می‌کنیم که ما در مقابل هر نوع تهاجم و تجاوز به اسلام و شعائر آن و سوزاندن قرآن می ایستیم و آنان که در غرب چنین می‌کنند نماینده ما نیستند و غرب نمی‌تواند تنها نماینده مسیحیت باشد.


ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید

برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


یک شنبه 24 اردیبهشت 1402 - 11:14:39